problem på lina

L

lollipopocoaster

hästen ifråga är väldigt välskolad på töm och lina överhuvudtaget, men det måste vara något i grundutbildningen (eller min inverkan) som brister.

när jag ska göra halt på spåret tar det först två varv innan han stannar, och när han väl stannat svänger han ut baken från spåret. då är ju frågan, ska jag vara glad över att han ö.h.t. stannat och hoppas på att det andra blir rätt sedan, eller rätta framdelen som åker in genom att direkt driva fram honom igen?

Sv: problem på lina

Nummer ett är förstås att han ska stanna i det närmaste omedelbart. Be en tränare om hjälp så att du gör rätt hjälper (förbered gärna med en halvhalt före halten, speciellt i högre gångarter). Nummer två är att lär dig rama in honom korrekt så att halten blir bra.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 485
Senast: linnsan
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 670
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka