Problem med störande Hundkennlar

Skogsmulle

Trådstartare
Hej

Jag bor mellan två hundkennlar som stör min familj otroligt mycket!

Den ena kennel Flyttade in efter oss och startade upp kenneln utan att ens tala om detta.

Vi har pratat med kommunen och länsstyrelsen men kommer ingen vart i ärendet. Dom skyller på varandra och säger att dom åtgärdar problemen osv..

Jag skulle vilja ha tips och råd på hur man kan gå tillväga för den här situationen är ohållbar!!!
Finns det nån annandag ute i samma situation?

Sv: Problem med störande Hundkennlar

Vad är ohållbart. Skäller hundarna hela dagarna, sena kvällar eller vad ? är det sena kvällar så går det att prata med grannen att hundarna ska hållas inomhus efter en viss tid - det fungerar för många andra.

Den ena kennel Flyttade in efter oss och startade upp kenneln utan att ens tala om detta.

Varför skulle de tala om det för er innan de startar kennel?

Jag skulle inte komma på tanken att be grannarna om lov att ta en kull på min tik. Nån jävla måtta får det vara.

Det var min tanke också och jag undrar vad för typ av hundhållning dessa kennlar har som gör att de stör så mycket mer än hundägare utan registrerat kennelnamn? En nystartad kennel känns ju inte heller som de brukar ha 20 fullvuxna hundar som kan störa och en tik med en valpkull känns ju inte heller som något direkt störa grannarna senario om det inte handlar om att man håller valparna utomhus dygnet runt vilket inte är lagligt?!

Nä TS få förklara lite mer här.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 541
Senast: alicegard
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 857
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar