Problem med senare inriding?

Sv: Problem med senare inriding?

Nizzetoto skrev:
Hallå Björkis!
Har du fått ut licens? Har du tvååringen på "listan"? Jag hade själv aldrig vågat att åka in till banan med en tvååring som inte är på listan=inte täcks av försäkringen. Hade heller inte velat satt upp en jockey på hästen i fall det skulle hända något.

Vissa människor har ju inte ansvarskänslan helt enkelt och struntar fullständigt vad det gäller andra.

Vi diskuterade detta med 2-åringar på banan under kursen, och Helena ansåg väl egentligen att det inte gör något om hästen inte står på listan. Jag va uppe på Strömsholm nu för några veckor sedan och tog igen det jag missade sist. Så nu är allt färdigt, måste bara göra en start till med Nariaat innan jag får ut AT-2, detta eftersom man måste ha gjort 10 starter, och självklart har jag gjort 9, skratt :smirk: .
Första starten för säsongen är om 5 veckor, Nariaat ska ner på Jägers och delta i 1000 meter. Träningen har fungerat bra hittills, men nun töar solen bort att mjuk snö och ersätter med hård barmark istället, vilket gör att det blir svårt att få till bra arbete. Snabbjobb är bara att drömma om nu när snön är borta, innan var det perfekt. Får åka ner till bana och jobba istället. Han har bra kondition och styrkan finns, nu är det mest speed vi behöver få igång. Men fungerar allt hyffsat bra är det bara till att tuta och köra den 24 April.
Jag förstår om du blev instängd i skogen, vi hade ett helvete att kunna ta oss någonstans själva! Det låg/ligger träd överallt, och de har fördärvat många bra ridvägar, jag hoppas att de röjer upp så fort det hinns med. Det blir väldigt tråkigt och uttjatat att bara ha några få ridvägar att använda.
Jag är fortfarande skyldig dig ersättning för skjutsen, vi får ordna det, annars får jag dåligt samvete. Hade räknat med att få träffa dig på kursen, men förstår att du inte kunde komma. Jag kan tänka mig hur det såg/ser ut där du bor, för här är det inte heller vackert minsann.
När ska du ta igen kursen då?

Mvh
Marie Björk

Jasså, tyck vad du vill, men ansvarslös är jag inte.

Har jag sagt att DU är ansvarslös? Så du har inte träffat på sådana människor. Grattis. Har träffat dej i verkligheten så.....

Senast ändrad:

I ditt förra inlägg fick jag känslan av att du pekade på mig, kanske hade jag fel? Och självklart finns det ansvarslösa människor, de finns överallt. Men jag skulle inte räkna in mig själv bland dessa. Jag ber om ursäkt om du missuppfattade mitt inlägg som ett påhopp, det var inte menat så. Ville bara berätta att jag själv inte ser mig som en "slarver".

Låter lite knäppt kanske men jag är glad för att det här tankesättet finns att fullbloden ska kunna ha en möjlighet till en "andra karriär" efter galoppen. Varför?

Jo för att det har gett mig en möjlighet att äga en väldigt trevlig, väluppfostrad, pigg, glad och frisk häst som vid fem års ålder visserligen är väldigt outbildad som ridhäst betraktat men som ändå har stora möjligheter genom att han är så mycket hanterad som han är. Under de dryga tre månader som det är sedan han kom från banan har han gjort framsteg hela tiden och vad som är ännu viktigare är att han tar allt som händer med ett väldigt stort lugn. Det krävs mycket för att han ska lyfta på ett ögonbryn :love:

Ja du Bullis1, tänkte du så när han lekte rodeo i paddocken och du synade gruset häromdagen :bump: ?? Att han bevisligen kunde galoppera visade han ju direkt efter!! :angel: Men han är väldigt trevlig din pålle, vilken tur vi hade de där dagarna i Skåne i höstas-trots bilproblemen!!! :banana:

Jo du den Skåneresan var väl värd en trasig bil!

Klart jag fortfarande tycker att han är jättetrevlig trots att jag fick syna gruset på nära håll. Extra bra tycker jag ju om honom efter fredagens övningar :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 763
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025