E
Estonian native
Någon som vet hur man ska göra?? Jag har köpt en häst, som problemhäst. Ägaren hade problem att hantera honom, men då jag sysslat med detta länge, såg jag inte detta som ett problem. Däremot hade han en bockhov och i kontraktet skrevs att hästen inte har problem och inte kommer att ha men utav detta i framtiden. Inom en vecka efter köp, röntgade vi hästen, då han var halt och veterinär dömde ut honom pga kraftig hovbensrotation.
Vi köpte hästen billigt, men har lagt ut 5 siffriga belopp på veterinärer, hovslagare etc. Jag anser att tidigare ägaren skall betala tillbaka köpeskillingen samt alla utgifter inkl. avlivning.
Att tillägga är att tidigare ägaren haft hästen i 3 år och inte upptäckt hälta, trots att hovbenet är mm från att sticka ut genom sulan....
Vi köpte hästen billigt, men har lagt ut 5 siffriga belopp på veterinärer, hovslagare etc. Jag anser att tidigare ägaren skall betala tillbaka köpeskillingen samt alla utgifter inkl. avlivning.
Att tillägga är att tidigare ägaren haft hästen i 3 år och inte upptäckt hälta, trots att hovbenet är mm från att sticka ut genom sulan....