problem med ryggning!

Sipuli

Trådstartare
ska tävla imorgon, och pinsamt nog så känns ryggningarna helt plötsligt inte bra. När jag gör rätt så är dom ju inte katastrofala eller så, men hon rusar bakåt lite sas, och kan bli lite hög i formen. Vad kan man göra åt detta?

Vad föreslår ni att jag gör imorgon om jag känner att jag "tappar kontrollen" i ryggningarna? Fortsätta backa eller strunta i det och rida fram efter några steg? På vad förlorar man mest poäng?

Ska väl tillägga att ryggningarna brukar fungera, det är inte som om jag anmäler mig till klasser som vi inte är alls redo för... tror faktiskt att det beror på mina nerver, det är ju ändå debuten med ponnyn :crazy:

skulle bli jätte glad om ngn hade nåt svar på det, fastän jag tror att det mesta sitter i mitt huvud :o

Sv: problem med ryggning!

Jag diskuterade det med min tränare, inte just angående ryggning med ändå.
Hon trodde de flesta domare uppskattar om man försöker och visar att man vet hur det är meningen att det ska vara, även om det inte blir perfekt.
Dvs, att du ändå rider ryggningen så lång som den ska vara, och gör det bästa av det.
Så tror jag!

Sv: problem med ryggning!

Om mina ryggningar blir fel inne på banan, tex att hästen tar fler
steg bakåt än vad som är meningen så ler jag bara och låssas att
jag inte kan räkna och rider fram i trav igen, samma sak med för få
steg. Bättre att försöka visa upp det så harmoniskt som möjligt.
Gör bara så många steg ni klarar av, och så gör du allt annat bättre
så får ni nog bra poäng endå. Lycka till :D

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·
F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 601
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 611
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar