Meggan
Trådstartare
Har precis för ett par veckor sen bytt stall, till ett kollektiv. En av hästarna där kastrerades för knappt 4 månader sen ( Blir 5 i sommar så ganska sent tagen) . Har hanterat denna utan problem men i morse gick han till full attack mot en annan valack som redan var ute i sin hage. Fanns inte en chans att hålla honom han tog sig lös och slog ner elrepen till den andres hage. Fick fatt i han och lyckades mota in honom i sin egen hage. Flyttade den andra till en hel hage och lagade den trasiga hagen. Alla oskadda vilken känns fantastiskt skönt! Men är nu rätt illa till mods att hantera denna unghäst. Har ju själv haft både hingstar och unghästar men ingen av mina har någonsin gjort nått liknande. Ägaren är mkt förvånad och lät faktiskt som hon tyckte det var min hästhantering som var problemet. Känns ju inte så kul när man är ny i stallet och ingen vet riktigt vad man kan utan det blir som att det är jag som inte kan? Rörigt men ni kanske fattar hur jag tänker? Även när båda var i sina hagar sprang unghästen fram och tillbaka och liksom hotade den andra vallacken. Ägaren skulle i alla fall hänga fram en kedja så det finns lite hjälp att få stopp när han drar. Fattar bara inte varför han plötsligt fick fnatt?