Problem med mitt sto !

kaameel

Trådstartare
Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med .

Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för de mesta när man rider ut i skogen. stark som en oxe och otroligt het. Hon har nu börjat att stegra/resa sig när hon blir rädd eller ja i ren protest kan man väl säga.
jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få henne att sluta med detta . nån som har några bra tips ?!
Tack på för hand !

Sv: Problem med mitt sto !

Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med .

Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för de mesta när man rider ut i skogen. stark som en oxe och otroligt het. Hon har nu börjat att stegra/resa sig när hon blir rädd eller ja i ren protest kan man väl säga.
jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få henne att sluta med detta . nån som har några bra tips ?!
Tack på för hand !

svårt att säga utan att ha sett hästen o så o inte veta bakgrund..
är hästen körd o tränad för trav?
varför fick hästen gå av banan o hur länge sen va det hon sluta i så fall?

min travare har varit precis som du beskriver. 3 år snart har ja kämpat o nu börjar d släppa. mitt bästa tips är att kolla hästen hos vet o hittar inte den något så ta ut en equterapeut.... den sistnämda hjälper mig o det blir bara bätre o bättre. På min häst satt d i ryggen så smärtan orsakade en stressig o het samt stegrande häst. han är fortfarande tittig o så men på en normal nivå.
sitter d i huvudet o d e en olat hon lagt till med så e nh mitt starka tips för ett bättre ledarksap och kontakt med hästen där den repsekterar dig o du hästen + kunnig tränare för att komma till rätta med problemet

lycka till!

mvh

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 912
Senast: Badger
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 504
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka