J
johannaaaa
Idag när jag skulle försöka klippa min ponny som jag vet inte går, så gav jag henne plegacil först, för att få henne lite lugn, när hon stog på gången och sov lite halvt, tog jag fram klippmaskinen, och när hon såg den flög hon, slet sig och sprang in i boxen och skakade, och snarkade, eller vad man ska kalla det. så jag förstod att det inte går med bara plegacil, så jag gick runt på gården och hittade en veterinär! timing verkligen! så jag frågade om han hade något lugnade, så han gav henne en spruta lugnade, och då somnade hon VERKLIGEN! så jag tog fram klippmaskinen, hon försöka flytta sig, men det orkade hon naturligtvis inte, så jag satt på den, och då röck hon till, sen stog hon stilla och jag började klippa, vid huvet började hon försöka ta bort huvudet, men det orkade hon inte, vid benen lyfte hon lite halvt på dom och försökte få mig att sluta, även fast hon sov!! ja som sagt, hon blev klippt iallafall, i slutet började hon flyga runt när man skulle klippa benen det sista, lite finklippning. så jag gav upp om att få henne finklippt. juste, hon hade självklart bommul i öronen också.
Nu vill jag ha tips om hur jag ska kunna klippa rädda ponnyn utan att hon ska bli helt livrädd. Ja, det funkar om man söver henne, men vill inte gå den vägen, jag vill att hon ska kunna veta att det går bra ändå. har någon några tips om hur man kan lösa detta problem? och en lösning är inte "strunta i att klipp henne" för det tänker jag inte göra, hon måste lära sig + att hon ser ut som ett troll i all päls, och så får man inte se ut på tävling (enligt mig).. Ja, alla slags tips tack!!
Nu vill jag ha tips om hur jag ska kunna klippa rädda ponnyn utan att hon ska bli helt livrädd. Ja, det funkar om man söver henne, men vill inte gå den vägen, jag vill att hon ska kunna veta att det går bra ändå. har någon några tips om hur man kan lösa detta problem? och en lösning är inte "strunta i att klipp henne" för det tänker jag inte göra, hon måste lära sig + att hon ser ut som ett troll i all päls, och så får man inte se ut på tävling (enligt mig).. Ja, alla slags tips tack!!