Ridinglady
Trådstartare
Jag har själv ingen hund men har hästar och bor på landet. Här finns en klunga hus och många har hästar. I ett av husen bor ett par med tre schäferhundar. Jag känner dem inte men hälsar artigt när jag möter dem. De tränar sina hundar och jag tror de tävlar med dem på ngt vis. En av hundarna har rymt och attackerat en grannhund och när man går eller rider förbi så slänger den och de andra hundarna sig mot staketet och skäller hysteriskt. Jag är inte hundrädd men tänker varje gång jag passerar till fots eller till häst: vad händer om de kommer lösa? Förra veckan hände just det- en av dem kom lös och attackerade en ryttare. Hon ramlade av och hästen sprang hem. Tjejen slog i huvudet och blev chockad. Hästen var ok. Hundägarna bryr sig men verkar mest handfallna. Jag tycker det hela är väldigt obehagligt men vet inte hur jag ska förhålla mig. Känner mig otrygg faktiskt. Det känns inte ok om jag och övriga ska behöva ta stora omvägar runt deras hus för att undvika att bli attackerade. Vad hade ni gjort?