Sv: problem med galoppen
sa vart ligger problemet tycker du? Ar det din sits och du som inte riktigt vet vad du ska gora med hjalperna for att hjalpa hasten att hitta balansen?
Eller har hasten problem med att ga pa bojt spar i galopp? Hur ar din hast galopp nar du longerar den? Har h*n god balance da?
Eller ar det bada tva problemen sammtidigt.
Nar nagot inte gar som det ska sa finns dte tre valldigt bra fragor att stalla sig om varfor hasten inte gor som du vill.
Hasten Forstar inte.
Hasten Kan inte.
Hasten Vill inte.
nar du tror att du vet vad problemet ar sa ar det enklare att losa problemet.
Tex det ar meningen att jag ska rida en av hastarna dar jag jobbar men hennes attityd ar ett stort problem, hon ar en liten bitch och manga ganger sa vill hon inte. (ett svarlost problem)
0ch nar jag forsoker galoppera henne sa vill hon,, fast bara nastan. Hon forstar inte mina hjalper (eftersom jag blir spannd vet inte hur jag ska ratta hennes misstag och allt blir pankaka)
Sa efter bara nagon runda pa volten sa kaknhon inte langre eftersom jag ar en sadan rutten ryttare och inte kan hjalpa henne ur situvationen hon inte forstar
och nar allt blir pankaka vill hon inte langre. (Inte jag heller).
Kan tillagga att dte ar en mycket svariden hast som kasnkat av allt och alla hela sitt liv sa nu rider jag henne ibland men inte i galopp och den andra tranaren hara har ansvaret for henne och da gar hon mycket battre men hon ar pa gransen till hans ryttarkapacitet och han ar riktigt duktig.
ohh mitt svamel om mina problem hjalper kanske inte sa mycket,, men du ar inte ensam i alla fall