Problem med galoppen

S

sofiess

Hej! Jag är medryttare på en ridtravare.
När jag rider så har jag lite svårt med galoppen. Jag brukar fatta den från trav och hon tar oftast ett eller två galoppsprång, men sedan övergår hon i slängtrav. Vill att hon ska gå enligt mitt tempo, men då rycker hon upp huvudet, skakar på det och springer iväg i slängtrav. Förstår inte varför hon gör så, jag som gör fel eller orkar hon inte eller vad är det frågan om?
Hon galopperar med nybörjare utan problem, i början när jag red henne galopperade vi för skojs skull och racade osv, men nu vill hon inte. Försökte fatta galopp och bara låta henne sträcka ut så snabbt hon ville, så att hon inte skulle ha några krav på sig och känna att det är kul och galoppera, men samma resultat. Försöker berömma så fort hon fattar galopp men samma resultat ändå. Hon är 24 år men väldigt fräsch och pigg!
Några tips på vad jag ska göra? :confused:

Sv: Problem med galoppen

du får driva på snabbt igen då h*n saktar av till trav , och ge långa tyglar och visa att du värkligen vill fram ! :D

Liknande trådar

Träning Hej! Nu är det så att min ridtravare har fått lite av en ovana att när vi ska galoppera i skogen, så går det suuuper fort. Vill dock...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 824
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar