L
lime
Jag har haft katter sedan jag var liten och de har fått ungar titt som tätt, aldrig har det varit något annat problem ens om de varit förstföderskor annat än att hitta nya hem till ulltussarna. Nu har jag haft två Birmor och den fösta honan fick ungar förra året, de två första ungarna fick jag navla av och torka, hon bara struntade i allt detta, sedan fick hon två till under dagen när jag var på jobbet, jag trodde hon var färdig för hon hade inte fått någon få flera timmar när jag åkte hemifrån. De två sista dog antingen av att de frös ihjäl eller bet hon ihjäl dem, i alla fall hade de hinnorna kvar och en var svårt biten när jag kom hem, döda var båda två.
Nu i år fick min andra Birma ungar. Jag trodde det som hände förra året var en engångshändelse. Vad som hände nu har ni redan läst under "min kattunge diar inte".
Vågar man låte sina raskatter få ungar, är det så att raskatter fått sina instinkter bortavlade till fördel för utseende och andra egenskaper, jag bara undrar för så här har det aldrig varit förr med kattungar.
Nu i år fick min andra Birma ungar. Jag trodde det som hände förra året var en engångshändelse. Vad som hände nu har ni redan läst under "min kattunge diar inte".
Vågar man låte sina raskatter få ungar, är det så att raskatter fått sina instinkter bortavlade till fördel för utseende och andra egenskaper, jag bara undrar för så här har det aldrig varit förr med kattungar.