Problem med engelskan

Sv: Problem med engelskan

Jag bidrog med att upplysa TS om vad fälttävlan heter på tyska, eftersom det ordet du skrev inte betyder fälttävlan. Jag hackade aldrig på dig, jag rättade ett felaktigt ord. Sedan valde du att fortsätta.

Jag kan nog inte hålla med om att jag hade ett felaktigt ord, jag hade med ridning för att förtydliga för dem som inte kan tyska, det blir kanske lite mer lättförståligt då.

End of discussion!

Det är nog så att det finns en viss jargong på det här forumet där vi gillar att retas med varann ;)
Novali0 kan man t.ex kasta hur mycke skit som helst på :devil: för då får hon chansen att ge dubbelt tillbaka :cool:
Alla vet att det inte är illa ment, men vi kanske skall se upp med hur vi svarar för det kan ju finnas seriösa :o personer här oxå

Jag ser mig själv som väldigt seriös i den här tråden. Fattar bara inte riktigt vad lwt 03001 har hängt upp sig på? Jag var mest ute efter att få fram rätt ord.

Jag ser mig själv som väldigt seriös i den här tråden. Fattar bara inte riktigt vad lwt 03001 har hängt upp sig på? Jag var mest ute efter att få fram rätt ord.

Ja, fast det går ju att skämta med dig.... ;)

Undrar bara varför hon fetmarkerade ordet, ser nämligen inte var det är felstavat. Tycker oxå att det är jättetråkigt när trådar ballar ur, men den här gången kunde jag bara inte låta den tråkiga kommentaren gå mig förbi. Är så trött på alla här på Buke som ska kommentera negativt vad andra skriver. Låt det vara ett trevligt och positivt forum istället.

Ärligt talat så har jag svårt att hitta nån del av buke som är i MER positiv anda än FT-buke! Problemet med oss är att vi är så "vana" vid varandra att när någon vågar sticka hit sitt huvud så förutsätter vi (iaf jag) att personen ifråga hänger med i vår jargong här.

Men jag förstod snart att du inte var van vid den/oss och försökte på ett skämtsamt sätt dra med dig igänget o dessutom förklara att aicha nog inget elakt menade utan hon försökte bara få till översättningen helt korrekt.

I vår värld har inte den här tråden ballat ur och du är välkommen till oss när som helst!:bump:

Om det kan tillföra nåt, vet jag inte men om jag minns rätt heter det Concour Complet på franska, vilket lär betyda den kompletta tävlingen.
f.ö. vore det :devil: trist om alla här var seriösa

Om det kan tillföra nåt, vet jag inte men om jag minns rätt heter det Concour Complet på franska, vilket lär betyda den kompletta tävlingen.
f.ö. vore det :devil: trist om alla här var seriösa

Ja, eller hur??? Tänk vad kul det vore om alla var som jag!!:bump:

:bump:Men hoppsan sa...:banana:Här i fälttävlansgänget får man tåla att det sägs både det ena och det andra. Välkommen in i detta roliga gäng. Du skall se vad skoj vi har när tävlingssäsongen drar igång. Det spelar ingen roll om du är 10 eller 77 år gammal.ALLA är mer än välkomna.Lovar,att vi har en härligt glad schargong(hur nu det stavas:rofl:.:banana:

lwt03001----> Är det här en tråkig kommentar menar du? Och jag har aldrig skrivit att det var felstavat.
Men du måste ju lära dig att smirken inte är en trevlig smiley ju! Har vi inte pratat om det tidigare! ;)

Hade du inte smirkat så hade väl ingen tyckt att du var otrevlig. :)

LilleSkutt---> Jargong ;)

Men du måste ju lära dig att smirken inte är en trevlig smiley ju! Har vi inte pratat om det tidigare! ;)

:banana::bump: Yes!!! jag stavade rätt, fast jag inte är språklärare utan simpel ridlärare :bow::rofl::bow:

Ha, jag tycker ju inte den där smirken är otrevlig! :smirk::smirk::smirk: Och jag tycker fortfarande inte att jag har varit otrevlig. Jag KAN vara, men här har jag inte varit det. Jag är "bara" en språktönt som inte kan hålla käften när det gäller ord. För tillfället sitter jag 30 timmar i veckan & bara rättar & ändrar texter...så jag är nog extra skadad för tillfället! :angel:

:D

Stämmer alldeles utmärkt! :D Och på italienska typ Completto (fast antagligen betydligt snyggare stavat).

(Jag sa ju att jag var en språknörd! :idea:)

Därav CCI, Concours Complet International.

Obs att jag inte kan stava franska eller sätta `och ´på rätt ställe.
PS, googlade lite och tror faktiskt att det blev rätt! :banana:

:banana:Självklart,Jargong:bow:Min gamla 5a i svenska,blev lite naggad i kanten:angel:
Åh´så är det så här,eller hur?
N,hare inte woligare,en en jöret:rofl:(En viss dialektal syftning finns.Dei kan ja´löve):rofl:

Ska vi lägga dsen här diskussionen nu? för nu är det faktist du som "ballar ur" ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 052
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2