Problem med engelskan

M

MovieStar

Var nyss i Zambia och försökte förgäves berätta vilken underbar sport jag höll på med. Men vad heter fälttävlan på engelska??:crazy: Hjärnsläpp!
Har försökt både lexikon och internet

Sv: Problem med engelskan

Tack! får försöka med det iaf:):smirk:

Eventing heter det! Men det tyska ordet Vielseitigkeitreiten är det mest passande ordet på disciplinen!

Aha! Har fått klart för mig att eventing är fälttävlan och cross country och själva terrängen. Tack båda två!

Nja, du skriver ju att "Vielseitigkeitreiten är det mest passande ordet på disciplinen".. :smirk:

//aicha - språkpolis :angel:

Eventing är fälttävlan (generellt).
Cross country är terräng.
Horse trials är nationell fälttävlan.
Three day eventing är internationell fälttävlan.

Nja, du skriver ju att "Vielseitigkeitreiten är det mest passande ordet på disciplinen".. :smirk:

//aicha - språkpolis :angel:

Jag vet att jag var osäker på ordet. Råkar tyvärr bara vara engelsk och tysklärare, INTE svensklärare. Men ska nog inte svara på såna här trådar mer då folk bara kommenterar vad man skriver. Hoppas att du inte har stavat fel ngn gång i dina inlägg.

Jag vet att jag var osäker på ordet. Råkar tyvärr bara vara engelsk och tysklärare, INTE svensklärare. Men ska nog inte svara på såna här trådar mer då folk bara kommenterar vad man skriver. Hoppas att du inte har stavat fel ngn gång i dina inlägg.

Rätta mig om jag har fel...detta är ett forum där det är MENINGEN att folk ska kommentera det man skriver...:angel::D

Jag har väldigt svårt att tro att aicha menade ngt illa med sin kommentar...du får ursäkta henne, det sitter i blodet hos de där journalisterna!:devil: Hon menade säkert bara att få till det hela rätt.....

/Novali som en gång i tiden VAR svensklärare och nu enbart är bukepolis....:rofl:

Rätta mig om jag har fel...detta är ett forum där det är MENINGEN att folk ska kommentera det man skriver...:angel::D

Jag har väldigt svårt att tro att aicha menade ngt illa med sin kommentar...du får ursäkta henne, det sitter i blodet hos de där journalisterna!:devil: Hon menade säkert bara att få till det hela rätt.....

/Novali som en gång i tiden VAR svensklärare och nu enbart är bukepolis....:rofl:

Undrar bara varför hon fetmarkerade ordet, ser nämligen inte var det är felstavat. Tycker oxå att det är jättetråkigt när trådar ballar ur, men den här gången kunde jag bara inte låta den tråkiga kommentaren gå mig förbi. Är så trött på alla här på Buke som ska kommentera negativt vad andra skriver. Låt det vara ett trevligt och positivt forum istället.

Det är nog så att det finns en viss jargong på det här forumet där vi gillar att retas med varann ;)
Novali0 kan man t.ex kasta hur mycke skit som helst på :devil: för då får hon chansen att ge dubbelt tillbaka :cool:
Alla vet att det inte är illa ment, men vi kanske skall se upp med hur vi svarar för det kan ju finnas seriösa :o personer här oxå

Det var ungefär vad jag tänkte om ditt inlägg. Jag svarade helt seriöst på TS fråga. Vad bidrog du med i tråden, förutom att hacka på mig?

Jag bidrog med att upplysa TS om vad fälttävlan heter på tyska, eftersom det ordet du skrev inte betyder fälttävlan. Jag hackade aldrig på dig, jag rättade ett felaktigt ord. Sedan valde du att fortsätta.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 052
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2