Problem med Dressyrryttartesten ?

L

LadyJay

Hej alla hjälpsamma (?)
Jag ska vara med i KM i dressyr snart då vi ska rida ett av de här nya dressyrryttartesten. trots att jag o min kompis är vana dressyrryttare har vi fastnat i programmet där det står så här: "BEB - Ett varv på mittvolten; mellan E och B överstrykning" Vad menas med överstrykning?

Tacksam för svar. :confused:

Sv: Problem med Dressyrryttartesten ?

Man ska ge lång eftergift med bägge händerna för att visa att hästen går kvar med eftergift och i samma takt och tempo.

Oookej, du är säker på detta?

Har ju varit med om själva "övningen" eller vad man ska kalla det men då har det inte kallas överstrykning :confused:

Tack.
Elin

precis som Clovers säger så är det en lång eftergift. Kommer från tyskans überstreichen. Detta finns med i unghäst programmen i Tyskland och även i de program som rids under unghästVM

ska man ge eftergift med båda händerna eller bara med innerhanden då???

MaRomer skrev:
ska man ge eftergift med båda händerna eller bara med innerhanden då???
Läser man på ridsportförbundetshemsida så tycker jag inte man får ordentliga direktiv om detta... står lite halvluddigt!

Har läst i instruktionshäftet för dressyrryttarresten, och överstrykning är som d andra säger, tydlig eftergift med båda händerna.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat