Problem med det trådlösa nätverket

Gnist

Trådstartare
Hux flux, så slutade det trådlösa nätverket att fungera :eek:

Köpte ny roter och nytt nätverkskort och det fungerar ändå inte.
Nätverkskortet har kontakt med routern, men routern har ingen kontakt med adsl:et. Trots att den är korrekt inkopplad, så har den alltså ingen kontakt med internet :confused:

Antar att något i modemet spärrar routern från att anslutas till nätet, men hur kollar men om det är så och framför allt hur åtgärdar man det??

Sv: Problem med det trådlösa nätverket

15 som läst och ingen som har några tips :confused:

Kan ju inte vara sämre än från de som rotern & adslmodemet kommer från i alla fall, för ingen av dessa kan hjälpa till att lösa problemet :cool:

Funkar det om du ansluter datorn direkt till adsl-modemet? Vad är det för router/modem du har?

Vore mkt lättare att försöka ge råd om du skrev vad du har för märke och modell du har på grejerna.

Vissa kräver t ex en korsad kabel mellan modem och router och vissa kräver en speciellt kopplad kabel. Det är också så att det kan ta ett tag om du byter modem. Det finns en viss "tröghet" i telenätet som gör att det kan ta 20-30min innan ett nytt modem får "grönt ljus" av teleoperatörern.

Både router och nätverkskort är av märket Belkin. Samma märke som vi haft tidigare på router och nätverkskort utan problem.

När man försöker installera routern så kommer det hela tiden (efter sökning) upp en ruta att nätverket inte kan hitta routern, trots att den är inkopplad efter de instruktioner som anges.

Routern och nätverkskortet har mkt god kontakt med varandra, men routern får ingen tillgång till intrenet.

Adsl-modemet är ett Billion-modem och enligt min internetleverantör, finns ingen spärr i detta som ska hindra routern från att nå internet.

Liknande trådar

M
IT & mobiler Vi har fått ett nytt, snabbare, modem och när vi kopplade ihop det slutade nätverket fungera. Vi har ett zyxel modem och en d-link...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: lil-sis
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
2 053
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025