Problem med buke !

skerper

Trådstartare
Var gång jag går in på bukes sidor så börjar min dator bete sig konstigt och bli seg men då jag stänger ner sidan så funkar allt normalt igen !

Du är inte ensam.
Med Win7 och senaste IE geggar Buke ihop totalt för mig nu, äter CPU och minne ( >1 GB efter tio minuter) och vingklipper datorn rejält tills jag startar om IE-instansen via Aktivitetshanteraren. Det sker även om sidan/instansen bara ligger i bakgrunden, så jag misstänker att animerade/dynamiska banners och annonser har del i problemet.

Du är inte ensam.
Med Win7 och senaste IE geggar Buke ihop totalt för mig nu, äter CPU och minne ( >1 GB efter tio minuter) och vingklipper datorn rejält tills jag startar om IE-instansen via Aktivitetshanteraren. Det sker även om sidan/instansen bara ligger i bakgrunden, så jag misstänker att animerade/dynamiska banners och annonser har del i problemet.
Det tar tid att läsa all skitskript

Det börjar bli som i många betaltv kanaler. Hä ska säljas reklam för kung o fosterland.
Vad det TV så spelar jag sedan många år in program jag vill se, så är det bara att hoppa över reklamen.

Jag har samma, eller åtminstone väldigt lika, symptom på tre olika datorer (W7, W7, W8.1, IE11). Jag får intrycket att det är relaterat till det stundtals livliga banner-tivolit. Har inte provat med Fireox, Chrome eller Safari men det vore kul om det funkade problemfritt med IE.

Jag har problemet på min jobbdator men inte på hemdatorn, har explorer där. Hemma kör jag chrome och har aldrig några bekymmer.

Jag har inte problem med att det är segt på datorn sen Gunnar fixade något (skrevs om i tråden om hur segt buke var, minns inte namnet på den just nu). Jag sitter med Mac, surfar i safari.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: bettysmatte
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar