Problem lösning!

H

hasselby

Jaha då var det dags att klura ut någonting bra! Min hund (Schäfer 10 mån)
är en tyst och lugn sak :) Och fungerar verkligen bra.
Men när man e på kurser och ska in och handla en snabbis, brukar hon få sitta i bilen.
Vilket fungerar bra och hon trivs.

På morgonen jobbar jag i ett stall och hon får följa med. Vi fodrar hästarna och sätter på
täcken osv. Men när det e dags att släppa ut dom vill jag inte ha med henne, och sätter då
henne i bilen. Och det har fungerat väldigt bra tills förra veckan.

Efter 5 minuter börjar hon att tok skälla som en dåre! Men jag vill helst inte att hon ska
det för att stallet ligger nära massa hus. Dock skäller hon bara i bilen utanför stallet, ingen annan stans vad jag vet.

Nu vill jag bryta detta!

Visst kan jag gå ut och säga tyst men sen en minut sedan börjar hon igen!

Tips!

Sv: Problem lösning!

Ge hunden sysselsättning? T ex ett tuggben. Det är vad jag skulle ha provat.

AA det jag tänkte tillägga hon har ben leksak och vatten osv...

Har du testat lägga en filt över hennes bur i bilen? (om hon har en?)
hon kan se ut bakåt, men inte åt de andra hållen, så hon inte ser överallt, och inte ser dig på avstånd heller.

Har du testat lägga en filt över hennes bur i bilen? (om hon har en?)
hon kan se ut bakåt, men inte åt de andra hållen, så hon inte ser överallt, och inte ser dig på avstånd heller.

Nej det har jag inte!:idea:
Men där bilen står ser hon inte mig iallafall.

Ska testa det imorgon. Vill inte ha mer skäll i bilen:mad:

Men vad är det för ben hunden har? Är det det vanliga "slit och släng-benet" som alltid ligger och skräpar hemma? För då är det ju inte säkert att det är så intressant. Ge den ett smaskigt märgben som den bara inte kan slita sig ifrån.

Beteendet beror väl antingen på att hunden är uttråkad eller att den blir stressad av all aktivitet utanför bilen som den inte kan ha full koll på. I båda fallen så är sysselsättning en bra lösning. Filt över buren kan också funka och underlätta för hunden att komma till ro. Om den inte fortsätter att bli stressad över ljuden som kommer utifrån.

Ger du den ett smarrigt ben varje gång den sitter och väntar i bilen (ett nytt fräscht "bil-ben" som den bara får i den situationen) så kommer hunden dessutom förknippa bilväntandet med något positivt!

Det är typ ingen aktivetet utanför bilen! Ev en och annan bil. Jag tror att det är mest strejk, att hon vill till mig.

Ja hon har haft lite olika ben..
Men idag har jag varit och köpt ett nytt märgben, så får vi se.:d

Om jag lämnar henne tex på hunklubben eller i skogen när jag lägger spår exc ja då e det knäpp tyst!
Så detta skällande har jag bara upplevt på denna plats!:mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 506
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Föräldrarpenningtillägg
  • Skottlossning på skola
  • Tvillingar!?

Hund, Katt, Andra Djur