problem i hagen

FT_ryttare

Trådstartare
jag ska köpa en ny häst.
Just nu har jag 2 ston (d ponnier) som går tillsammans samt 2 hingstar , 1 år båda två o går tillsammans(en d ponny o o ett halvblod).
om jag nu köper en ny häst (kön oklart) så vet ja inte var tjag ska stoppa in den.
blir det ett sto så får hon gå med stona såklart men om de blir en valack då..
den kommer vara 3-4 år o minst 165 hög. Kan den gå med hingstarna eller ska jag stoppa in den med stona???
Ett av stona är dräktigt.

hur skulle ni göra?

Sv: problem i hagen

Om jag förstår det hela rätt så är hingstarna ett år, då är de ju inte ens könsmogna. Jag skulle stoppa en vallack ihop med hingstarna.

Skulle också stoppa in den bland hingstarna, för att det är nyttigt för hingstarna att från början gå med andra hästar och dom kan ändå inte gå kvar med stona så länge till.

hingstarna står tillsammans i en egen hage och stona i sin hage.. så dom har varit skilda från varandra helt o hållet i drygt ett halvår!
de som var största bekymret var om man kunde släppa in en valack på 3-4 år hos ett par unghingstar som e dryga året..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 732
Senast: Badger
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30