Problem i galoppen, HJÄLP!

H

Hejsanerika

Jag har en Vallack på 7 år som jag och min syster håller på att utbilda, nu är det så som dom flesta hästägarna dyker upp för, jo problem.
Vårat problem just nu är galoppen på vissa ställen, ska beskriva här och se om ni har några tips!

Han älskar att galoppera, det gör han verkligen.
Men han galopperar ENDAST på ställen där han är van vid att galoppera, som vi har en galoppbacke, där älskar han att galoppera och gör det med nöje,
Lika så i skogen på dom ställerna vi brukar galoppera på , där fattar han också.
MEN igår skulle vi prova att galoppera på ett annat ställe (raksträcka) och han bara la bak öronen och bockade rätt ut, då provade vi att jag var framför med min andra häst och min lillasyster efter med honom. Men det funkade inte heller. Han är alltid så här när det är nytt, även i paddock så lägger han bak öronen och bockar,
Och nej det är inte sadlen den är fel på och han har heller inte ont i ryggen, (vi har kollat upp detta).
Kom med alla tips ni har ! :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 615
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 665
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 838
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar