gylle
Trådstartare
Efter en vurpa på ett hinder för snart 2 månader sedan där hästen bla fastnade med ett bakben och drog höft/bäcken ur läge, svullnad i underarmsmuskeln ena fram och troligen en lättare vrickning samma fram. Det var en rejäl vurpa och han låg ovanpå en massa hinderdelar så hur och vad han slog i eller vred kan ingen svara på. Höft/bäcken fixades till av kiropraktor ett par dagar senare, underarmsmusklen la sig ganska snabbt, och helt fräsch i benet på böjprov igen. Dock känner jag när jag börjar rida honom att jag får en svag reaktion i bogen vänster fram på böjt spår åt vänster värmer ur på en liten stund (är ingen tydlig reaktion utan just en känsla att han inte går igenom bogen riktigt). Nu till det mest egendomliga, han står inåttåad i det frambenet (vilket han inte är normalt utan han är helt korrekt i sitt benställ annars) det är inte bara tån utan hela benet som står vridet.
Har själv EMS maskin som jag kör honom med, det jag blir lurig på är att med tanke på det inåtroterade frambenet borde det väl vara Teres Minor som är påverkad man kan även känna en kraftig sträng om man masserar hårt mitt i bogmuskulaturen vilket skulle överensstämma med att det är denna. Dock lligger ju även triggerpunkten för triceps här. Enligt mina skisser så skall de vid problem i teres minor reagera i triggerpunkterna uppe vid manken (uppe vid Rhomboideus) vilket han inte gör. Han känns fullt rörlig i bogen om man strechar benet framåt,uppåt. Vad tror ni som kan det ? Och om det är teres minor var kommer jag bäst åt den med EMS elektroderna enligt mina skisser så skall jag köra i Rhomboideus området men det känns lite knepigt då spänningarna inte alls sitter där ? Tips tack !!
Har själv EMS maskin som jag kör honom med, det jag blir lurig på är att med tanke på det inåtroterade frambenet borde det väl vara Teres Minor som är påverkad man kan även känna en kraftig sträng om man masserar hårt mitt i bogmuskulaturen vilket skulle överensstämma med att det är denna. Dock lligger ju även triggerpunkten för triceps här. Enligt mina skisser så skall de vid problem i teres minor reagera i triggerpunkterna uppe vid manken (uppe vid Rhomboideus) vilket han inte gör. Han känns fullt rörlig i bogen om man strechar benet framåt,uppåt. Vad tror ni som kan det ? Och om det är teres minor var kommer jag bäst åt den med EMS elektroderna enligt mina skisser så skall jag köra i Rhomboideus området men det känns lite knepigt då spänningarna inte alls sitter där ? Tips tack !!