Prix de Cornulier

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Nu börjar nedräkningen... Undra vem som vinner Cornulier i år!?!

Spännande att Stig anmält Lass Drop :banana: sen Energetic är ju en hårding...

Men Ilster d´Espiens anmäls trots skada är ju oxå underligt:confused:

Ska bli kul o se startlistan!!! :bump:

Nån som vet om det sänds på teve??

Sv: Prix de Cornulier

Jaadu, det loppet måste dom ju bara visa:bump:
Lass Drop kommer att bli mycket intressant att få se under sadel.

Vem vet Scarlet kanske får lite sug på att springa också:angel:

Om jag fattat det här med anmälningar rätt så använder dom minitel och jag tror att det går att anmäla VÄLDIGT tidigt till loppen.Tror att man kan anmäla flera månadet iförväg.
Sen är det ju bara att ta bort om man inte vill vara med.:confused:

Stairwaytoheaven skrev:
Jaadu, det loppet måste dom ju bara visa:bump:
Lass Drop kommer att bli mycket intressant att få se under sadel.

Vem vet Scarlet kanske får lite sug på att springa också:angel:

Om jag fattat det här med anmälningar rätt så använder dom minitel och jag tror att det går att anmäla VÄLDIGT tidigt till loppen.Tror att man kan anmäla flera månadet iförväg.
Sen är det ju bara att ta bort om man inte vill vara med.:confused:

Verkligen spännade o se hur Scarlet kommer att gå, samt Jaggen.. han som var dålig(?) om han e bra nu så e han ju farlig... men jag tror inte att dom kan trolla direkt...

Hoppas att man får se på teve :banana:

Det sänds säkert i vinnare på söndag. Jag tror på Jardy eller Miss Castelle.

Jag tror man anmäler ganska tidigt och sedan stryker man bort, det är dyrare att stryka för varje omgång, sista strykningen är tre dagar innan, då blir startlistan klar.

Montéryttare skrev:
Nu börjar nedräkningen... Undra vem som vinner Cornulier i år!?!

Spännande att Stig anmält Lass Drop :banana: sen Energetic är ju en hårding...

Men Ilster d´Espiens anmäls trots skada är ju oxå underligt:confused:

Ska bli kul o se startlistan!!! :bump:

Nån som vet om det sänds på teve??
Har en fundering! Tror ni SHJ anmäler Lass Drop bara för att vara utfyllnad i loppet? Knappast! Fastän han är aldrig startad i monté är han nog ordentligt testad under sadel. Ska mycket spännade att se i Vinnare på söndag.

håller absolut med! ;) dessutom brukar sådana hästar som inte startat monté förr få nytändning:d och vi får hoppas att Lass Drop är en sådan och att han tycker det är roligt att kuta under ryttare:D

scarlet tror jag inte har där att göra med tanke på hur han sett ut på sistone och jag säger då bara det, stackars jaggen! man såg ju tydligt hur ont han hade i söndags

helt övertygad om att de kommer visa loppet i sön sändningen

Maggan skrev:
Har en fundering! Tror ni SHJ anmäler Lass Drop bara för att vara utfyllnad i loppet? Knappast! Fastän han är aldrig startad i monté är han nog ordentligt testad under sadel. Ska mycket spännade att se i Vinnare på söndag.

Han blev aldrig riden hemma, och sen såg han aldrig ut som nån typisk montéhäst... Så det ska bli skojj o se vad han kan uträtta. Jag är rädd för att det blir galopp med tanke på att det är hans första lopp... Men vi får se, ska bli riktigt kul!!! :d

Montéryttare skrev:
Han blev aldrig riden hemma, och sen såg han aldrig ut som nån typisk montéhäst... Så det ska bli skojj o se vad han kan uträtta. Jag är rädd för att det blir galopp med tanke på att det är hans första lopp... Men vi får se, ska bli riktigt kul!!! :d

vem rider?

Jag tar hjärtat till hjälp igen och säger att det blir Scarlet Knight!
Dock utan "The Swedish man on the moon...":D

Prakas skrev:
Jag tar hjärtat till hjälp igen och säger att det blir Scarlet Knight!
Dock utan "The Swedish man on the moon...":D

Jag önskar att det blev en strid mellan Scarlet och Droppen.. med Energetic i ryggen :o :D

Ni får ursåkta men är det nån häst som jag verkligen ogillar så är det scarlet ...fy f*n vilken ful och tråkig häst......hoppas han lägger tävlingskorna på hyllan snart!!!!

Mr Steven skrev:
Ni får ursåkta men är det nån häst som jag verkligen ogillar så är det scarlet ...fy f*n vilken ful och tråkig häst......hoppas han lägger tävlingskorna på hyllan snart!!!!

Detta är förvisso ett fritt land och ett fritt forum.
Men det du skrev var väl ändå lite onödigt?
Lite respekt och hyfs tycker jag att vi kan ha, oss travvänner emellan här på buke?

Locqueneux rider nog inte mycket monté tror jag.

Hoppas han sätter upp Zandra Widén om hon inte har någon att rida. Hon har ju vunnit flera lopp på Vinncennes i vinter! Om man får rida Cornulier på lärlingslicens så måste det ju vara perfekt att få viktlättnad på en, i monté, oprovad häst... Nathalie Henry har väl också lärlingslicens och hon fick ju rida Scarlet förra året så då borde ju Zandra få rida...

Scarlet ja, ful kan man väl inte kalla honom? Visst har han en tråkig inställning, han verkar ju inte vilja tävla. Redan i Kungapokalen 2002 fick skötaren vända upp honom bakom bilen innan start...

Tänk om han hade haft samma skalle som Varenne... Fast han var ju också ful... Enligt Humlan ;)

Prakas skrev:
Detta är förvisso ett fritt land och ett fritt forum.
Men det du skrev var väl ändå lite onödigt?
Lite respekt och hyfs tycker jag att vi kan ha, oss travvänner emellan här på buke?
ja villken tur att det är ett fritt land då för jag kommer inte ändra inställning till den hästen...
sorry om jag gjorde dig upprörd:bow:

Mr Steven skrev:
ja villken tur att det är ett fritt land då för jag kommer inte ändra inställning till den hästen...
sorry om jag gjorde dig upprörd:bow:

Inte ska du ändra uppfattning om Scarlet, det är upp till dig.
Men man behöver ju inte skriva nedsättande saker om hästar man inte gillar,
då är det bättre att strunta i att skriva något överhuvudtaget...

Jag menar...jag har ju sett ett par tusen "dynglusar" i mina dagar,
men finner ingen anledning att hänga ut några namn här. Respekt.

Ha det! :D

solros skrev:
Locqueneux rider nog inte mycket monté tror jag.

Hoppas han sätter upp Zandra Widén om hon inte har någon att rida. Hon har ju vunnit flera lopp på Vinncennes i vinter! Om man får rida Cornulier på lärlingslicens så måste det ju vara perfekt att få viktlättnad på en, i monté, oprovad häst... Nathalie Henry har väl också lärlingslicens och hon fick ju rida Scarlet förra året så då borde ju Zandra få rida...

Scarlet ja, ful kan man väl inte kalla honom? Visst har han en tråkig inställning, han verkar ju inte vilja tävla. Redan i Kungapokalen 2002 fick skötaren vända upp honom bakom bilen innan start...

Tänk om han hade haft samma skalle som Varenne... Fast han var ju också ful... Enligt Humlan ;)

Fast frågan är om man skulle våga sätta upp en så pass orutinerad ryttare på en oruttinerad häst... Med tanke på pengarna som är i potten...

Men "smurf" har kanske hunnit rida in sig nere i frankrike nu, och då skulle det ju vara en kul ekvation att få se ihop :d

Scarlet e så riktigt fin... jag mins Elitloppen när han går in o ställer sig o bara TITTAR på pupliken, han verkligen älskade den!!! Men nu e han så löp-trött att tarzan borde ha insett att det är dax o låta han få vara... han bara gör bort sig. Viss skulle det vara kul om han tände till i montén men jag är tveksam till det... Smaken är som baken... som tur är ;)

"Smurf" får inte rida gruppI lopp. Måste ha 35 segrar om jag inte är helt fel ute.
Hon fick ju inte rida speciellt mycket hos Stefan när hon jobbade där så det känns inte som att hon hade varit "het" på den ritten ändå.:angel:
Ska bli riktigt roligt att se startlistan på fredag:banana:

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka