Prisvärd müsli

niikon92

Trådstartare
Hej.
Vilken müsli tycker du är den mest prisvärda?
i förhållande till daglig mängd, säckstorlek och pris i butik.

Jag söker en havrefrimüsli till häst med egen motor!

MVH Niikon92

Sv: Prisvärd müsli

Det beror på vilka värden man är ute efter.

Själv tycker jag att Hippos sortiment ofta är prisvärt, använder dock inte müsli för tillfället.

Beror ju som sagt på vad du är ute efter utifrån grovfoder och häst rent allmänt .

Müsli foder är rätt mkt dyrare rent allmänt om man ser till vad man egentligen fodrar med .

Hästen är en pigg individ, behöver inget energifoder, utan mest för att få något... Ska försöka ta en höanalys till hösten, under sommaren kommer han få äta Hippolyts Müsli.

Kanske något pelletsfoder blir bättre? Tanken är att han ska få färdigfoder och lite betfor, plus mineraler.

Kraffts pelletsfoder?

Det är omöjligt att svara på dina funderingar, eftersom du inte vet vad som behövs, vad som fattas i grundfodret (grovfodret alltså). Om du bara ska ge "något" som egentligen inte behövs (krubbskrammel som vi brukar kalla det, en näve av ditt eller datt) spelar det ju egentligen inte så stor roll vad du ger. Jag hade då föredragit något med lite socker och lite stärkelse.

Ska du ändå ge betfor och du inte behöver komplettera näringsvärden hade jag struntat i kraftfoder, det är ju ändå inte snällt mot varken hästens mage eller plånboken.

KL
Håller helt med Lovisa, ta ngt med så lite stärkelse som möjligt om det bara skall vara krubbskrammel.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka