Prisutdelning, ärevarv

Sv: Prisutdelning, ärevarv

Finns väl inget bestämt egentligen, men en oskriven lag säger höger varv och vinnaren ställer upp längst till höger, annars blir man stämplad som ett pucko... ;)

haha, jag som har varit tävlingsryttare i typ 8 år nu har fortfarande inte lärt mig vilken sida jag ska stå på när man vunnit :p fast jag tror det beror på att alla gör olika, visa tävlingar har det annorlunda o så..

-Stella- skrev:
På förra regionla tävlingen jag och pållan var med på så var det en tjej som blev placerad men inte trodde att hon skulle bli det ... dom hadde precis lastat in tossen i transporten men hon tog ut hästen igen tränsade och red ärevarvet barbacka :bow: :D

Eftersom man inte är reglementsenligt klädd/rätt utrustning så är inte det tillåtet, tänk dessutom vilka skador hon kunde fått.
Domaren brukar inte bli så glad om det kommer nån här utan sadel.

Man får rida fram utan sadel iallafall, det blev en kompis tvungen att göra då hon glömt sadeln hemma och nån körde för att hämta den, de var inte tillbaka förräns typ 2 minuter före start! haha Så man kanske kan rida prisutdelningen utan sadel också om det krisar...?

Här är det iallafall extremt ovanligt att vinnaren ställer upp till vänster, och om det händer så beror det på att vinnaren aldrig varit på en prisutdelning förut ungefär.

mjo kanske, men i TR står det vad som ska användas när man tävlar och samma står att det ska användas på prisutdelning.. så egentligen borde man inte få det...

rätta mig gärna om jag har fel.

Trådskaparen:
Tycker det är så skönt med folk sm skapar såna här trådar, det hrä med ärevarv är ju en såndär detajl som man inte riktigt informerar vidare mycket om och ändå kan man ( jag, t ex) vara rysligt nervös över hur det ska gå till... :D :bow:

mm, det borde vara så iaf! Eftersom man ska vara reglementsenligt klädd själv så borde hästen också vara det..

Jaa, det tror jag med. Finns ju ingen direkt anledning heller varför man skulle rida barbacka, om det blir så tight att man inte ens hinner slänga på sadeln kan man ju låna någons häst eller gå in utan häst.

jo precis, det tar ju ca 3 sekunder att dra på en sadel också.

Ungefär lika lång tid som det tar att bli uppkastad på en häst utan sadel istället för att sitta upp normalt! hehe

-Stella- skrev:
På förra regionla tävlingen jag och pållan var med på så var det en tjej som blev placerad men inte trodde att hon skulle bli det ... dom hadde precis lastat in tossen i transporten men hon tog ut hästen igen tränsade och red ärevarvet barbacka :bow: :D

är det inte så att man ska ta emot prisutdelning reglementsenligt klädd? Det är väll inte barbacka? På en tävling jag var (klubb) så fick en tjej en påminnelse om att hon inte fick rida barbacka egentligen, men domaren sa även att det var sista gången hon gjorde det, och att det var okej..

När jag tävlade förra helgen så hade jag hunnit lasta in hästen i transporten, för jag visste inte att jag skulle till prisutdelning... o dessutom så hade de parkeringen ca 200 m bort så jag fick springa, o smart nog travade jag i all stress till ridhuset på långa tyglar vilket min lilla busa tyckte var roligt så hon blev väldigt uppspelt o gick inte att hålla still på prisutdelningen, så mamma fick hålla i henne... pinsamt. Vill man ha med hästen på prisutdelningen får man väl kuta, annrs kan man gå in, fast då får man inget ärevarv :p Oftast ropar de i högtalarna, men på lokal nivå händer det att det inte finns några högtalare ibland så då får man titta på resultatlistan.

Jo man kan bli diskad om man rider in barbacka.... har vart med om en som blev det... men tror iofs inte att det är så vanligt att man blir det. Men å andra sidan är hon den enda jag sett rida barbacka på prisutdelningen, o jag har ändå vart på måååååååååååååååååååååååååååånga olika tävlingar.

Personligen skulle jag aldrig lasta ur hästen, slänga på grejjerna och trava iväg för en prisutdelning, det är väl inte hästens fel att man har dålig koll?! Men det kanske bara är jag...?

Själv undviker jag helst att gå in på ärevaren... Har gjort det en gång, o då blev jag avbockad:(

Fast hittills har jag bara varit placerad på lokala tävlingar, o då har det ju vart lugnt om jag gått in till fots...

Får se hur jag löser problemet om det blir aktuellt på ngn regional...För min häst tvekar nog inte att bocka järnet då heller...:banana:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 646
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 605
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar