Prisutdelning, ärevarv

sweet_knorven

Trådstartare
Nu har jag en rätt så korkad fråga men jag vill veta och det är dels ropar de upp i högtalarna ifall man har vunnit eller placerat sig? Vad händer då om man sadlat av hästen osv? Hur många varv ska den som vinner rida, är det två? Ifall det är en Clearround dressyr, där man får rosett vid viss procent och rosett+plakett vid en annan procent, hur ska man göra då? Ska man gå till sekretariatet för att få det eller ska man rida in med hästen som vid vanlig prisutdelning?

Sv: Prisutdelning, ärevarv

Dom brukar ropa upp i högtalare vilka som placerat sig, men man måste vara uppmärksam själv, och hålla sig beredd om man anar att det finns chans till placering.
Vinnaren rider två varv på ärevarvet, de andra rider ett varv. På Clear rounder kan det vara lite olika, att man får komma in som på´prisutdelning och få rosett, eller att man i hoppning får prisrosetten direkt när man rider ut från banan, om man ridit felfritt.

som shampiz nämde att man får rosetten direkt när man går ut från hoppbanan, kan ju åtminstone inte gälla cr-dressyr, eftersom ingen vet vad man får för procent så snabbt. Annars vet jag faktiskt inte, hoppas du reder ut det.

När vi har CR dressyr så har vi förut haft roesttutdelning efter alla ridit och dressyrstaketet plockats bort (eftersom alla ryttare skulle hjälpa till med det, det brukar inte vara så många att någon fick vänta flera timmar)) nu har vi lagt upp funktionärsuppgifterna lite annorlunda, så nu får de rosetten med protokollet.

om man sadlat av hästen och kommer med i prisutdelningen får man ta emot priset till fots om man vill, dock så måste man va reglementsenligt klädd, dvs man ska ha de kläderna som man hade när man red.

Fasst på regional och nationell tävling måste du ju ha med hästen! :)

Men då kan man gå till sekreteriatet och fråga om man måste, det brukar gå bra! :idea:

man måste väl gå till överdomaren och be om dispens för att få gå dit till fots....

eller så sadlar man på och rider in....e ju klart roligare :)

I vårt distrikt är de nogranna med att man tar emot priset till häst, dvs man får gå & sadla på igen. De brukar ju under klassens gång säga vilka som ligger på plac så man kan hålla sig beredd. Gäller plac 1-6. Ärevarvet rider ettan två varv & resten ett varv.

På clear round är det lite olika, det är ju dessutom oftast klubbtävlingar. Fråga i sekretariatet!

Gäller inte det bara regional då? För på de lokala som jag varit på så brukar många gå in till fots, inkl. mig nån gång. Dressyrcl. kan man få rosetten på en gång när man hämtar resultatet.

På förra regionla tävlingen jag och pållan var med på så var det en tjej som blev placerad men inte trodde att hon skulle bli det ... dom hadde precis lastat in tossen i transporten men hon tog ut hästen igen tränsade och red ärevarvet barbacka :bow: :D

-Stella- skrev:
På förra regionla tävlingen jag och pållan var med på så var det en tjej som blev placerad men inte trodde att hon skulle bli det ... dom hadde precis lastat in tossen i transporten men hon tog ut hästen igen tränsade och red ärevarvet barbacka :bow: :D

haha.. får man det? Isåfall blir det min nya stil! (helst hela programmet barbacka) :love: :D

-Stella- skrev:

Det såg ju jag me d: ) O så ramlade hon av och fortsatte springa runt där med hästen : )

Japp hon ramlade av :angel: men sen sprang hon runt med hästen ! Var du med på tävlingen Mao?

-Stella- skrev:
Japp hon ramlade av :angel: men sen sprang hon runt med hästen ! Var du med på tävlingen Mao?

ja det vara jag ju . Det är ju jag som har Stevie : )

Juste Dum jag är :smirk: , jag hadde tänkt att du hette Stevie eller något liknande ju :o

Heder åt henne även om hon trillade av. Tycker att det är väldigt trevligt när man får se hästarna på prisutdelningen. Man har ju i regel hunnit glömma hur de ser ut ;)

På en del dressyrtävlingar är det ju prisutdelning utanför sekritariatet och utan häst, det ser inte så kul ut.
Senaste tävlingen jag hjälpte till på stod det i ryttarmeddelandet att prisutdelningen skulle ske uppsutten, inte så mycket att disskutera då.

Apo

Ja heder till henne :bow: Det är härligt med ärevarv, tänk vad trist att ha pris utdelning avsutten :(

*lånar*
Haha, när hemmaklubben hade tävling så red ja mina två sköthästar i samma klasser. (90cm o 1m)
I första klassen startade jag Pirre först och Pari sedan.
O i andra klassen startade Pari först o pirre sen.
Så blev ja placerad 2:a på pirre i första och 3:a på Pari.
o eftersom att de va pari ja red sist fick hon ta båda.
Då kommer de fram en tant sen till mig och PARI.
"Hej Pirre, va duktig du var" Klappar honom på mulen o går :p

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 646
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 605
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar