Prispengarna - borttagna - ponnyklasser

S

Svintan

Vad tkr ni igentligen om att dom tagit bort prispengarna i alla ponnyklasser?? Jag tkr faktiskt att dt var både bra och dåligt.. Föräldrarna ska ju aldrig pressa sina barn o bli arga om dom inte vinenr hem pengarna men det är ju ändå väldigt synd! Hoppas bara att dom ersätter med jättefina och roliga priser som man kan sätta värde på... Ex. täcken, lädergrimmor, små pokaler, vandringspris osv.! :bump:

Sv: Prispengarna - borttagna - ponnyklasser

Själv tycker jag alltid att det är roligare att vinna ett pris än prispengar, fast det beror ju på vilken nivå man tävlar på förstås. För barn tycker jag att det är självklart att det viktigaste ska vara att det ska vara kul, och då är det bättre med trevliga priser istället för prispengar.

är väl helt ok så länge dom ersätter med fina priser och inte ett par strumpor i strl 45 eller en hårborste från lidl för 5 kr..

Själv har jag aldrig tävlat på någon nivå där det handlat om några stora summor pengar direkt, men jag tycker det är roligare att få priser än att få pengar. Det tycker jag nu liksom när jag tävlade ponny. Pengarna försvinner in i den allmänna plånboken medan saker, oftast, finns kvar, som någon form av minne.
Prispengarna kan ändå inte på något vis bekosta de stora summor det kostar att tävla, så jag tycker att det är bra om man tar bort prispengarna och kanske kan göra det lite billigare att tävla istället. Det är inte alla som placerar sig på varje tävling, och de bara pumpar in mer och mer pengar i klubbarna, utan att få något tillbaka.. De gånger de placerar sig brukar en symbolisk sak betyda mycket!

Alltså - okej att ta bort prispengarna, men gör det billigare att tävla så att fler har råd att tävla för att de tycker det är kul!

Senast ändrad:

Så länge det betyder att det kostar mindre att tävla också så har jag inget problem med det. :devil:

Personligen tycker jag att det är ganska löjligt. Man tänker ju inte på att man måste vinna för pengarnas skull, och efter allt hårt arbete man lägger ner tycker jag att det är ok. Ska man istället ersätta med en dyr sadel?

töntigt.

och då hoppas vi att de sänker start/anmälningsavgiften istället....:smirk:

men de ska inte ta bort pengarna i junior hoppningar?? det är ju ganska konstigt då de flesta ponnyryttare iaf D är mkt äldre en jag.. men jag gillar att få pengar... jag brukar ha dom på ett spesiellt ställe och bara köpa saker som jag vill ha till hästen ist..

Premier på ponnytävling är inte borttaget. De håller bara på att diskutera detta.

MissOnly skrev:
Premier på ponnytävling är inte borttaget. De håller bara på att diskutera detta.

det är bestämt att det ska ta bort från och med 2007.

Jag tycker det är väll bra om det inte kostar så mycket att tävla, men det kommer det ju inte att bli. men att barn tävlar om pengar fattar jag inte hur man kan säga för man vinner ju inte mer än var anmälningsavgiften är och dom som vinner mycket pengar.. jag vet te.x en som vann 60 000 kr på ett år, men jag tror att dom la ner mera pengar på tävlingarna så dom tjänade nog inget på de.

:eek: :eek: ojjdåå :crazy:

jag tyker att det är ändå så dyrt att tävla, så att få pengar till bensinen osv, är bara bra!

Nej , prspengar var bra!

PrinceFair skrev:
töntigt.

och då hoppas vi att de sänker start/anmälningsavgiften istället....:smirk:

Precis vad jag tycker, annars kommer det enbart att bli en massa ponnytävlingar för det kommer ju bli så otroligt mer lönsamt för arrangörerna att dom inte ens kommer vilja ha tävlingar för häst längre.

Mmm.. Dom borde antagligen ersätta med jättefina o bra priser eller sänka anmälningsavgiften...

Hm, undrar om det inte kan bli tvärtom i st. Som arrangör finns det inget värre än att leta lämpliga hederspriser till tävlingar! Sällan man ser någon som är nöjd och glad, hur stor fantasi man än har så är det ju svårt att veta vad just den ryttaren skulle uppskatta. Vi brukar ofta låta ponnyryttarna välja själva och då är det inte sällan som det dyraste hederspriset är kvar till de sist placerade, om inte föräldern står och väljer från läktaren vill säga.....

Premier är underbara ur arrangörssynpunkt.

Jag tycker att det är dåligt!
Det är så pass dyrt att vara med i ridhästtävlingar så lite kan man få tillbaka!

wert skrev:
Precis vad jag tycker, annars kommer det enbart att bli en massa ponnytävlingar för det kommer ju bli så otroligt mer lönsamt för arrangörerna att dom inte ens kommer vilja ha tävlingar för häst längre.

Jag lovar att man som funktionär gärna har hopptävlingar för häst.

+ Prispengar = man behöver inte köpa/tigga priser.
+ Det blir bara en avd A = färre placeringar (=billigare)
+ De nervösa ponnyföräldrarna är så gott som borta.
+ Det visas mer hänsyn på storhästtävlingar.

Hederspriser måste enligt TR uppfylla kostnaden som den tävlande betalat för att starta. Alltså är det precis lika dyrt att hålla en ponnytävling som en storhästtävling. Det är bara mycket lättare med storhästar då det inte är kategorier.

Min klubb kommer i alla fall garanterat ha kvar våra årliga hopptävlingar för häst. ;)

Jasså? Det visste jag inte. Trodde inte det var nåt bestämt ännu :smirk: för ryttarens del spelar ju inte premier så stor roll, det är väl föräldrarna som drabbas. Som jag läste i Ridsport, "Ponnyryttarna rider inte för pengar, de rider för plakett och rosett"

Det beror på vad de ersätter med. En gång vann jag en reflex från föreningssparbanken :mad: det var inte så kul.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka