Prisfråga

fibergi bas får jag betala 140kr för en 25kg säck.
Har fastnat för det fodret då jag hade en svårfödd dam innan jag fodrade med det.

Hippo basic gav jag innan men tyckte hon stirrade upp sig av det fodret och hon gick inte upp i vikt, men det är ju mitt personliga tycke sen kan det ju funka suveränt för andra.
 
Hur mycket ger då av de olika sorterna? Är det ett så kallat helfoder eller ska det kompletteras med en massa annat? Jag vet att fodergivan varierar från häst till häst och från grovfoder till grovfoder, men vad är rekommendationerna?
 
jag ger min pålla 2kg/dag och det ska vara ett fullfoder. Det jag ger extra är vitlök och äppelcidervinäger.
Alltså det var fibergi basen jag skrev om ovan, hippo basic gav jag nått liknande men som sagt blev mer nöjd med fibergi bas:en :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: CaisaCax
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
1 143
Senast: Milosari
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 144
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 125
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp