Prisfråga på föl

L

Leyla

Vad kan ett föl som är fött 03 vara värd ca.
Hon var med i RIKS-tingsryd
Hon fick 49 poäng på fölchampionatet.
Mamman har bra meriter ex final breeders fälltävlan,SM fälttävlan.
Jag är bara lite nyfiken var priset skulle kunna ligga, hon är inte till salu :)

Beror ju en hel del på härstamningen..dvs om även fadern är eftertraktad som hingst.

Mamman e: Bernstein
pappa Elmshorn-Lord
För priserna stiger väll lite oxå om fölen har kommit så långt som till RIKS.föl eller? :)

Kanske ngt blandad stam...då folk allt mer vill vill ha genuint stammade dressyr eller hopphästar...det roliga är att när det väl kommer till kritan så är det multibegåvade hästar som de helst vill ha.

Men Bernstein har ju visat sej funka bra till det mesta som tex Come Back II för att bara ta ett exempel.

Elmshorn är ju rent hoppstammad men fick ju bra betyg på sina gångarter också....vilket jag inte vet om folk har snappat upp.

Mödernet har ju sitt värde och även det att fölet är visat med bra poäng.

Jag gissar runt 40 000 kr...men då gäller det att hitta rätt köpare som kan tänka sej en bland-stammad häst.

Många gånger kan dessa kombinationer vara riktigt lyckade...se tex Goood Future har börjat dyka upp som morfar till en del lovande hoppindivider tex en e:Robin Z ue:Good Future.

Elmshorns pappa Lord har väll oxå några bra dressyr avkommer eller är jag helt ute och reser. :) Jag har sätt annonser med föl som fått 45 poäng med vanlig stam och ej några meriter på sto sidan och de ska ha ca 25-50000 så några 40 000 skulle jag aldrig i hela livet sälja mitt föl för om hon nu skulle vara till salu.
iof så har mitt sto mycket bra bakom sig och även syskon som har bra meriter oxå.
Bla är mamman Elit och en annan avkomma går Grand Prix dressyr och har tävlat EM,NM och World Cup och en annan är exp till Tyskland som hopphäst till Raimund Schutzinger.

Det är synd att många är så enkelspåriga när det gäller stam i rep gren, jag tycker inte man ska stirra sig allt för blind på det, för vad blir det till sist om man inte har bra grund gångarter på sina hopphästar. :)

Som hoppryttare intresserad av avel så tycker jag det är synd med en dressyrhingst på ett så pass hoppstammat sto. Jag skiter i grundgångarterna bara hästen kan hoppa så in i h***** och har en hyfsad galopp! ;)

Däremot så verkar det ju vara en kanonfölunge så 50 000 kr i dagsläget tycker jag inte är orimligt! En välstammad fölunge idag kostar mellan 40 000 - 80 000 kr. Crazy har dock rätt i att det skulle kunna bli svårare att sälja när det inte är ren dressyr elelr hoppstammad.

/C

Liknande trådar

Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 129
Senast: fridshem
·
Avel Hej finns det något sätt man kan räkna ut på ett ungefär hur stort fölet kommer att kunna bli? har lite funderingar om mitt blivande föl...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: frida_n
·
M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 329
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Adventskalendertråden 2024
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.