astronaut

Trådstartare
På ett ungefär; hur mkt kostar en lektion på en ridskola? någon som har en liten som helst aning. (iom att jag inte frågar om en viss ridskola utan alla ridskolor generellt så borde väl inte detta klassas som reklam? :confused: )

Sv: priser

Det är väldigt olika, jag kan tänka mig att det kostar runt 80-100 kronor för varje ridlektion. På min ridklubb kostar en lektion 90 eller 95 kronor och varar i 45 minuter.

/Karin

Det är väldigt olika, jag kan tänka mig att det kostar runt 80-100 kronor för varje ridlektion. På min ridklubb kostar en lektion 90 eller 95 kronor och varar i 45 minuter.

/Karin

Oj, det lät billigt! Iofs har jag ingen större koll på vad ridskolor tar, men jag tänkte gissa på det dubbla! :D

På ett ungefär; hur mkt kostar en lektion på en ridskola? någon som har en liten som helst aning. (iom att jag inte frågar om en viss ridskola utan alla ridskolor generellt så borde väl inte detta klassas som reklam? :confused: )

Varierar.........på stället där jag rider kostar det, jag tror det var, 1700 kr/10 ggr, bokar man fler åt gången blir det billigare/gång och bokar man bara en åt gången och/eller enskild lektion är det betydligt dyrare, 200-300 kr/timme tror jag.
Har sett liknande priser på andra ridställen häromkring (nedre Norrland).

Så jag tycker också att 80-100 kronor lät väldigt billigt.

På våran klubb tar de 110 kr/ timmen nu, men då har de en instruktör som är självlärd på western men har vanlig instruktörs utbildning. Tycker inte det är rimligt att ta mer med såpass outbildad instruktör, det är ju messt "nybörjar western" som läres ut.

Här finns en klubb som (i mina ögon) lär ut engelsk ridning i westernsadel. Det kostar 100 kr för en timme.

jag betalar 200 för privatlektion på egen häst hemma hos tränaren. håller på i ca 45 minuter...

Jag har lektion som är 1 timme. Betalar 450 för 5 st.

Är då lektioner för dom med egen häst.

motfråga:
Är westernridskola dyrare/billigare än vanlig ridskola om man tänker att det är helt två olika grenar?

det beror på om du menar western eller annat

en hopplektion (inte på ridskola, en vanlig förening med privathästar) kostar ca 100-120kr för mig

mina w-lektioner kostar ca 350-400kr och arrangeras då av min w-förening

Western_lover, jag blev nyfiken på vem du rider för? Eftersom du bor här på ön.

Kul, i Sanda eller? Har du varit och kollat på tävlingen idag? Jag var inte med för jag blev sjuk.

På en ridskola nära mig (som jag förhoppningsvis får börja rida på) så kostar det 100 kr med lektionshäst och 90 kr om man har med egen häst, lektionen är ca 1 timme.

Jag var hästskötare och åskådare på tävlingen idag (om det var den i vänge..? ), första gången jag sett på westerntävling :D

Beror självklart vart du bor. På min ridskola kostar en timmes speciallektion (hopp eller dressyr), 9 st i gruppen för juniorer 245:-

Kul, i Sanda eller? Har du varit och kollat på tävlingen idag? Jag var inte med för jag blev sjuk.

Jo det är i Sanda.

Nej, jag var inte det. Hade fullt upp hemma. :crazy:

Ska försöka komma på nästa och se.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
721
Senast: Whoever
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 749
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat