Priser på hundraser

A

Angely

Jag har letat runt på en massa rasföreningars hemsidor, men tycker att det är jättesvårt att hitta vad en viss ras kostar ungefär! Jag är inte ute efter en bis-vinnare, utan snarare en trevlig sällskapshund att ställa ut någon gång mest för skojs skull. Efter de kriterierna, vad cirka kostar dessa hundraser:

*Chihuahua
*Dvärgpinscher
*Jack Russel
*Shetland Sheepdog
*Mops
*Yorkshire terrier
*Whippet
*Italiensk vinthund

Tacksam för svar! :bump: :banana:

Sv: Priser på hundraser

Oj, de är i klass med chihuahua då. Tack! :bow:

Chihuahua, 15.000kr är det normala men varierar mellan 12.000-20.000.

Nu menar jag renrasiga valpar reggade i SKK

JRT, 6000-8000kr
Yorkshireterrier, kring 12000kr

Mops: ca 15000
Shetland sheepdog: ca 10000

Tror att priset är detsamma oavsett om du ska ha en bis vinnare eller inte. Svårt att se i den åldern vad det kommer bli av valpen. De uppfödare jag känner säljer alla valpar för samma pris oavsett hur lovande de är. Det som kan dra ner är om det är något mindre fel på valpen, t.ex navelbråck.

Haha det är mycket pengar för lite hund :D

Kan tänka mig det! :D
Jag misstänker att du har en chihuahua eller? :angel:

Ja, det är förjäkla söta djur. :) Gillar också tanken på att det är en "riktig" hund i liten förpackning. De är inte så komplicerade i uppfostran, lydnad och så heller va?

Tror nog att du bör fundera på om en JRT verkligen passar dig med de kriterierna!'

Gilly

Jag har aldrig satt som kriterier att hunden måste vara lätt att uppfostra etc.

Ja, det är förjäkla söta djur. :) Gillar också tanken på att det är en "riktig" hund i liten förpackning. De är inte så komplicerade i uppfostran, lydnad och så heller va?

Lite halvt knapplån, men jag har hört att dem tydligen ska vara lite svår att få rumsrena? Vet ej om detta stämmer eftersom jag ej aldrig ägt en chihuahua :)

En italiensk vinthund kostar 8000 och uppåt.

Ja, det var vad jag gillade med just cihuahuan ja, därav inte sagt att det vore något problem för mig hos en annan hundras.
Och vad är det som säger att man inte kan vara aktiv med en s.k. sällskapshund?

Ok, hur är de i temperamentet och så? Hörde här inne någonstans att de är lite dumdristiga :angel: Och det känns som om de där smala benen kan gå av närsomhelst! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hittade precis de skummaste annonserna någonsin: HEJ vi är en familj som vill köpa hund,, Det ska vara Tibetansk Spaniel el...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: Gabbi
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka