Priser på hundraser

Sv: Priser på hundraser

Det är nog när de är runt 4-8 månader. Jag "fick" min när hon var lite drygt 8 mån så hon hade nog passerat det mesta. Och det gäller nog risken för benbrott också, när de är små och inte byggt upp muskler och ligament.

Jag tycker min italienare är en perfekt hund för mig. Hon kommer aldrig bli någon lydnadschampion men hon är en perfekt promenadkamrat.

Oki! Ja det låter onekligen som en trevlig ras. Man får inte vara så fräck och fråga om du har några bilder på din man kan få se? :)

Åh jisses vilken liten underbaring! :love: Har inte tittat så jättenoga på italienare, men det här ska definitivt kollas upp närmre! :) Har två saluktitikar hos mamma sen tidigare, så det vore ju kul att spinna vidare på vinthundstråden. Hur fungerar de med större hundar?

Tack :love:

Jag har bara erfarenhet av min italienare så jag kan bara svara för henne. Hon är livrädd för alla andra hundar utom vinthundar som ser ut som hon, dvs whippar och greyisar t ex.

Men jag vet en annan italienare som bor med pudlar. Hon tror hon är en pudel :D

Kolla in på www.vinthund.net där finns massor med info :idea:

Senast ändrad:

Gillar också tanken på den som en "ädlare version av chihuahuan" om du förstår vad jag menar. :D Men brukar de vara som större vinthundar i tempermanetet med? Lugna inomhus (nåväl, måttligt då) och pigga ute?

ibland kan man göra en deal med uppfödaren om att h*n får använda hunden i avel och får då köpa den billigare.

min hund var så fin att uppf gärna ville säkra sig att evt kunne ta några kullar på honom så jag fick honom för halva priset. :)

Ja, det var vad jag gillade med just cihuahuan ja, därav inte sagt att det vore något problem för mig hos en annan hundras.
Och vad är det som säger att man inte kan vara aktiv med en s.k. sällskapshund?

Som jag förstod det ville du ha en sällskapshund. En JRT behöver aktiveras vädligt mycket och helst få jaga för att vara en trevlig hund. Arbetshund/jakthund och sällskaps hund är inte samma sak!

Lycka till!

Gilly

Haha vart var hunden på den andra filmen? Såg bara nåt grått susa förbi! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hittade precis de skummaste annonserna någonsin: HEJ vi är en familj som vill köpa hund,, Det ska vara Tibetansk Spaniel el...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: Gabbi
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka