Pris startpaket hovslagare

alti

Trådstartare
Hej.

Ni som läst till hovslagare, hur mkt ca har ni gett för de verktyg och utrustning ni köpt in för att använda under utbildningen?

Fick min lista med snigelposten idag, en gedigen lunta måste jag säga.
Planerar nu lite för hur jag skall göra, köpa beg via någon annonssida på internet? Eller gå med något startpaket som erbjuds via skolan (Skara)?

Hur har ni gjort, och ungefär vad kostade det er?
 
Sv: Pris startpaket hovslagare

Hej.

Ni som läst till hovslagare, hur mkt ca har ni gett för de verktyg och utrustning ni köpt in för att använda under utbildningen?

Fick min lista med snigelposten idag, en gedigen lunta måste jag säga.
Planerar nu lite för hur jag skall göra, köpa beg via någon annonssida på internet? Eller gå med något startpaket som erbjuds via skolan (Skara)?

Hur har ni gjort, och ungefär vad kostade det er?

Jag skodde egna hästar (enbart sk. "normalskoning") under flera år (ca 5 år) och köpte först halvbilliga verktyg som inte alls var lätta att jobba med. Sedan bytte jag många tusenlappar mot Mustadfors-verktyg och allt blev bättre, lättare, roligare. Dock hade jag nog bara en bråkdel av alla verktyg som en utbildad hovslagare kan rekommenderas investera i.

Jag skulle inte vara förvånad om man behöver investera en sådär 50.000 kr i en basutrustning för att komma igång. Fast det är ändå inte så mycket om man jämför med andra slags företag.
 
Sv: Pris startpaket hovslagare

Nu pratar jag om de verktyg man skall ha till skolstarten. Jag tror inte att 50.000 är en realistisk summa att förvänta sig att studenter skall lägga ur........ Men att kronorna plockar på förstår jag.
 
Sv: Pris startpaket hovslagare

Ok, jag avsåg vad man behöver för att börja arbeta som hovslagare - jag ser nu att jag läste lite slarvigt. Så det har du alldeles rätt i.
 
Sv: Pris startpaket hovslagare

Jag startar till hösten på Strömsholm och vi har fått ett rabatterat paket pris på allt vi behöver som landar på ca 9000:- Riksdaler :) Då är de även med smidesvektyg och de mesta är mustad:D
 
Sv: Pris startpaket hovslagare

Ok, det låter helt rimligt. Vill ju satsa på bra verktyg på en gång, ingen mening att köpa två uppsättningar. Kul att du kom in på strömsholm, grattis!
 
Sv: Pris startpaket hovslagare

Tack och grattis själv :D men vi har ju fått rabatt då för att vi köper hos dem och i sån mängd men där iomkring lär de ju landa :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp