Pris på lusern!

C

cano

Hej!

Jag skickade dottern att köpa en säck (25 kg) lusern hack i dag och hör och häpna, de har ökat i pris sen i vinter/vår med 100:-/säck! :eek:
De kostade tidigare ca. 150:- och kostar nu 259:-!

Nu till min fråga har alla tillverkare höjt priserna på lusern eller är det just denna sort?

/Camilla

Sv: Pris på lusern!

Beror främst på vad man väljer för märke. 30 kg för 103 kr (eller var det 102 kr?) betalade jag häromdagen. 150 gr smrp.

Edit, såg nu att det var hack. Av ekonomiska skäl har pellets, men kanske går det att byta ut något kg hack till pellets?

Beror främst på vad man väljer för märke. 30 kg för 103 kr (eller var det 102 kr?) betalade jag häromdagen. 150 gr smrp.

Edit, såg nu att det var hack. Av ekonomiska skäl har pellets, men kanske går det att byta ut något kg hack till pellets?

Vilket märke är det du köper? PM gärna om det inte passar att skriva det här?
/Camilla

Här har kraffts lusernhack kostat 242,50:- för 25 kg och pelletsen 189:- i flera månader :crazy:. Nu har jag inte handlat deras märke på ett par månader, möjligt att det gått upp ännu mer:eek:
Dangroents lusernpellets kostar 119:- 25 kg, så det blir ju en aning billigare. Samma värden som kraffts.

Har de höjt igen?? :crazy:

I våras höjde de till 225:-/säck, det blev ramaskri..

Den höjningen klarade jag mig i från så snacka om förvåning när vi insåg att de hade höjts ca. 100:-!:eek:
/Camilla

Jag köper Kvarnbyfoders lusern. Googla så hittar du säkert deras sida.

Tyvärr så har vi ca. 8 mil till närmaste säljare av Kvarnbyfoder! :crazy:

Tyvärr är detta en stor nackdel i konkuransen bland tillverkarna, Granngården är oftast de som finns mest lättåtkommliga för många hästägare?

Finns det någon annan tillverkare som har hackat strå? Hästen är inte speciellt förtjust i uppblött pellets, så det har funkat bättre med hacken.

/Camilla

Tyvärr så har vi ca. 8 mil till närmaste säljare av Kvarnbyfoder! :crazy:

Tyvärr är detta en stor nackdel i konkuransen bland tillverkarna, Granngården är oftast de som finns mest lättåtkommliga för många hästägare?

Finns det någon annan tillverkare som har hackat strå? Hästen är inte speciellt förtjust i uppblött pellets, så det har funkat bättre med hacken.

/Camilla

Dom från Kvarnbyfoder har flera återförsäljare i hela landet. Och de brukar faktiskt leverera hem foder och mineraler och dylikt. Jag har beställt lusernpellets från våran återförsäljare,och mina hästar fullkomligt älskade kvarnbyfoders lusernpellets.
Nu äter dom dangront lusernpellets mest för omväxlings skull. Jag ger dem som det är utan att behöva blöta upp och det funkar utmärkt.
Så det är inga problem om du beställer hem flera säckar från dem! :idea:

Hej!

Jag skickade dottern att köpa en säck (25 kg) lusern hack i dag och hör och häpna, de har ökat i pris sen i vinter/vår med 100:-/säck! :eek:
De kostade tidigare ca. 150:- och kostar nu 259:-!

Nu till min fråga har alla tillverkare höjt priserna på lusern eller är det just denna sort?

/Camilla

Nu har dom slut på dangront lusernpellets, så jag var illa tvungen att köpa krafft lusernpellets. Jag köper hellre dangront lusernpellets 25kg för 129 spänn och även kvarnbyfoders lusernpellets 30 (?)kg för 159spänn,men då brukade jag beställa mer än 5 säckar och det är väldigt billigt. Hästarna gillar bägge sorter mer än Kraffts, faktiskt.

Känns ju som det är läge att börja med Kvarnbyfoders lusern faktiskt även om jag får åka längre för att köpa. Mkt mer potein och väldigt mkt billigare.
Tänk om jag inte hade varit så "dum och lat" när mitt högdräktiga och digivande sto gick på 8 kg lusern/dygn, vad pengar jag hade sparat!
6 kg/kraffts lusernhack och 2 kg lusernpellets/dag
6* 9.70:- = 58:-/dag
2* 7.60= 15:-/dag

73:-/dag alltså ca 2200:-/månad!! På bara lusern! Nä, hua det här var ingen rolig ihopräkning:eek::crazy:

Känns ju som det är läge att börja med Kvarnbyfoders lusern faktiskt även om jag får åka längre för att köpa. Mkt mer potein och väldigt mkt billigare.
Tänk om jag inte hade varit så "dum och lat" när mitt högdräktiga och digivande sto gick på 8 kg lusern/dygn, vad pengar jag hade sparat!

73:-/dag alltså ca 2200:-/månad!! På bara lusern! Nä, hua det här var ingen rolig ihopräkning:eek::crazy:

Ja, tänka sig...Men du! Varför kan dom inte leverera HEM flera säckar kvarnbyfoders lusernpellets direkt till dig??:idea:
Det är mycket enklare för dom om du ska beställa flera säckar än EN!
Jag tycker att lusernpelletsen från Kvarnbyfoders funkar bäst på mina hästar. Speciellt märren med ungen vid sidan. Idag är dom runda och fina. Detta har dom ätit sedan förra hösten istället för Kraffts lusernhack.
Det är nog det som funkat bättre på min märr, som gav di och jag kommer att fortsätta ge alla mina lusernpellets. T o m min shettis blev 'smalare' och fick bygga upp lite muskler i samband med motionskörningen.
Ja, PRÖJSA du!!! :bump: Det är ju helt melassfritt, och det är snorbilligt. Dangront lusernpellets är också gott, man ger det som det är. Kvarnbyfoders lusernpellets brukar jag blöta ner och det går att fodra redan efter en liten stund. Lätthanterat än Kraffts lusernpellets, tycker jag.

:eek::eek::eek:
Vilken tur att vi inte har kommit upp i den konsumtionen i alla fall!

Är det någon som vet vad Krafft Protein innehåller? Det finns ingen innehållsdeklaration på deras hemsida. :confused:
Jag har alltid föredragit lusern eftersom det är ett grovfoder, men nu funderar jag på Krafft Protein.
Kostnaden blir ca. hälften om man räknar ut priset i förhållande till vad det ger i protein mot lusernhacket.
/Camilla

:eek::eek::eek:
Vilken tur att vi inte har kommit upp i den konsumtionen i alla fall!

Är det någon som vet vad Krafft Protein innehåller? Det finns ingen innehållsdeklaration på deras hemsida. :confused:
Jag har alltid föredragit lusern eftersom det är ett grovfoder, men nu funderar jag på Krafft Protein.
Kostnaden blir ca. hälften om man räknar ut priset i förhållande till vad det ger i protein mot lusernhacket.
/Camilla

Kvarnbyfoders lusernpellets har en smrp på 150gr. Inte 105,utan 150 gr!
Vart i Värmland bor du?? Om du vill, så kan ju du prova och ge din häst kvarnbyfoders lusernpellets. Jag trodde först inte att mina hästar skulle gilla det (de ratade ju bort kraffts lusernpellets efter en tid),men nä, de gillade verkligen kvarnbys!
PM:a mig om du är intresserad!

Kvarnbyfoders lusernpellets har en smrp på 150gr. Inte 105,utan 150 gr!
Vart i Värmland bor du?? Om du vill, så kan ju du prova och ge din häst kvarnbyfoders lusernpellets. Jag trodde först inte att mina hästar skulle gilla det (de ratade ju bort kraffts lusernpellets efter en tid),men nä, de gillade verkligen kvarnbys!
PM:a mig om du är intresserad!

Jag bor i Storfors och enligt Kvarnbyfoders hemsida så finns närmaste återförsäljare i Kil?
Dit har jag nog ca. 7-8 mil och jag har egentligen inga bra möjligheter att ta hem någon större mängd pga. jag inte har några jättebra förvaringsmöjligheter och enbart 1-2 hästar som ska fodras med det beroende på grovfoderanalysen.

Vart bor du och vart handlar du?

/Camilla

Jag bor i Storfors och enligt Kvarnbyfoders hemsida så finns närmaste återförsäljare i Kil?
Dit har jag nog ca. 7-8 mil och jag har egentligen inga bra möjligheter att ta hem någon större mängd pga. jag inte har några jättebra förvaringsmöjligheter och enbart 1-2 hästar som ska fodras med det beroende på grovfoderanalysen.

Vart bor du och vart handlar du?

/Camilla

Suck...Jag själv bor i Karlstad och brukar få det HEMLEVERERAT. Återförsäljaren i Kil brukar åka runt i Värmland och levererar foder och dyl, så du behöver INTE bekymra dig alls! Om du beställer flera säckar än en och kanske något mer du vill ha, så är frakten gratis och du får dem hemlevererade till dig! :idea:
Nemas problemas!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 537
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 311
Senast: ufot
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 972
Senast: Buck
·
Foder & Strö Vilket proteintillskott är mest prisvärt? Har hittills räknat mig igenom Kraffts sortiment, där jag får betala ca 18-20 kr/dag i rena...
2
Svar
31
· Visningar
4 318
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar