Pris Frank baines?

T

tilda_matsdotter

Hejsan!

Jag ska köpa en sadel av en tjej, men vet inte om priset är riktigt och undrar vad ni hade gett för den.

Det är en Frank baines dressyrsadel, bättre beg, fint skick, kanske lite skavd. Inte så att man tänker på det iaf. 16,5". Normal bom.
Välskött, komplett med stigbyglar, stigläder och schabrack+ en lädersadelgjord.

Vad hade du gett för den?

Tack :)

Sv: Pris Frank baines?

Det beror på modell och ålder. Jag köpte en Frank Baines elegance (ålder okänd), mycket välskött, för 7000 kr. Jag fick den såld i hästaffär för 8500 :-. Elegance är ju den billigare modellen och kostar ca 17 000 kr ny.

Mvh//LG

Jag gav 3500 kr. för min FB Capriole av äldre modell. Sadeln var i bra skick (lite nött i färgen) och runt 8-10 år gammal. Detta pris gällde utan tillbehör.

Hur gammal är sadeln? Om den är relativt 'ny' hade jag nog gett runt 6000-7000 kr för den.

hur mycke kan man få för en frank bain excell i bra skick?! 16,5" och M bomvidd.

Beror mycket på ålder. Men det borde väl ligga runt 6000-8000 kr. för den med.

Jag köpte min gamla frank baines capriole för 1700:- ett riktigt kap!!! Den var 7 år gammal och i mkt fint skick, lite nött i färgen dock.

jag sålde min gamla frank banes capriole special för 5000:- i våras och då är årtalet okänt men den har väldigt många år på nacken.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 290
Senast: caballus
·
K
Utrustning Hejsan! Jag var och kpte en sadel idag, Det är en Frank Beins (stavas de så?) 17" Normal mot vid bom tror jag att jag kom fram till att...
2
Svar
23
· Visningar
1 931
Senast: Kelly
·
S
Dressyr Vet inte om jag borde skriva det här på utrustning, men eftersom de jag skulle vilja få svar av finns här så skriver jag här... Det är...
Svar
2
· Visningar
2 329
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka