Pris för halm, hö och spån i år?

Horsedraw

Trådstartare
Jag har varit och letat runt på nätet efter kilopriset på halm, hö och spån för i år, men det har inte gått så bra, hade då tänkt fråga här om nån vet det? :)

Sv: Pris för halm, hö och spån i år?

Vi betalar 2:-/kg för hösilage i storbal och 1:-/kg för halm i rundbal, fast det har vi gjort i många år.

Hö i stora eller små rundbalar 1.30/kg,halm 50 öre/kg,korn kross 1kr/kg

Halmen 200kr/rundbal (om man nu lyckas då tag på nåt..)
Spån ca80kr/balen Jag köper löst i kubik och får ge 90kr +moms /kubiken
Hö /hösilage 300kr/rundbal.

hej dobbis..

låter ganska bra. var kan man köpa för det priset som du har angett. ???

Här där jag bor finns det hö i småbal för 1,90 - 2,55 kr kilot, plus moms.
Ej analyserat.

Rundbal halm ca 200 kr ( havrehalm ), svårt att få tag på.

4 kantsbal halm 300 kr, havrehalm, 1 år gammalt.

Rundbal hö 600 kr ( 400 kg- bal ), finns möjligen andra leverantörer.

Hösilage vet jag inte då det inte är aktuellt för mig i vinter.

Spån tror jag kostar runt 85 kr per bal.

Gett 1 kr/kg för rundbalat hö som har så bra värden att hästarna klarar sig med lite mineraltillskott. Halm har jag kvar från förra året som tur är, bristvara här i år, gav då 35 öre direkt i sträng, pressade småbalar själv. Har även köpt några havrehalmbalar att blanda i höet, gav 500 för s 3 st storbalar ca 250 kg hemlevererade i veckan.

Jag ger 1.60 kr/kg (inkl moms) för analyserat, skulltorkat storbalshö.

Halmen betalade jag nu i veckan 200 kr för en 2 meters fyrkantsbal, med hemkörning.

Jag har snälla grannar;)

*kl*
Betalar 14 kr/bale för höet, väger mellan 6-8 kg. Höet är inte analyserat men hon vi köper hö av delar på analyskostnaden iaf. Spån betalar jag 17 kr/säck står den jag känner i kassan betalar jag 14kr, har 225 liters säckar :)

*kl*
Betalar 14 kr/bale för höet, väger mellan 6-8 kg. Höet är inte analyserat men hon vi köper hö av delar på analyskostnaden iaf. Spån betalar jag 17 kr/säck står den jag känner i kassan betalar jag 14kr, har 225 liters säckar :)

Är det sågspån eller kutterspån ?
Hårt vakummförpackade eller löst packat typ sopsäckar ?
Direkt från en såg eller ??

Jag köper kutterspån, hårt packat. Så himla dyrt men praktiskt....

Det är smått kutter. Är på såg så man packar själv så blir ju lösare än de balar man köper, men med en 225 l säck blir det ändå mer spån än vad dom i bal rymmer :)

Spånbal 77.50 + moms
Hösilage, småbal, hög kvot 3.52 kr kg + moms
Hö småbal 1.90 kr kg

Hö 2kr/kg i småbal Analyserat såklart
Halm 1kr/kg i småbal
Använder inte spån men om jag skulle det så kostar det 75kr/bal och är då hårdpressade balar men vet inte riktigt hur mycket som ryms i dem.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
694
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka