Pris för tvätt av hästgrejor.

Inka-90

Trådstartare
Jag har en liten fråga som jag gärna skulle vilja ha eran hjälp med.

Jag har 2st tvättmaskiner för hästsaker, 1 wascator och 1 grovtvättmaskin för mattor som är super att tvätta leriga täcken i.

Mina inackorderingar har inte tillgång till tvättmaskinerna utan de står i min tvättstuga inne i vårat hus, men jag har tänkt att jag kan tvätta åt dem men då är frågan hur mycket man tar betalt för det?

De lämnar det som ska tvättas till mig och de får tillbaka rena, torra saker.
Vad är det värt? Jag har tänkt mig 50kr/maskin, är det ett okey pris?
Jag tar inte emot saker för tvätt av folk som inte är inhyrda här på gården.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

50 kr vet jag en ridskola som tar, man måste ha eget tvättmedel och sköta allt själv!
Vid en travbana som har tvättmaskin för täcken kan man tvätta för 10 kr, det är myntautomat på den!
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

50 kr maskin är väl ett bra pris, om det är en stor maskin och inklusive tvättmedel dvs.

min fd arbetsgivare tog 25 kr maskin för mina täcken men då jobbade jag ju där = rabatt :p.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Det tycker jag låter rimligt!

Hos oss får man betala mellan 100-200 kr per år och tvätta själv i gårdens maskiner. Då får man ha eget tvättmedel.

50 kr hade jag absolut betalat!
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Ok så bra, då kan jag sätta 50kr/maskin.
Jag ska förtydliga att det är jag som tvättar och står för tvättmedel för 50kr/ maskin, de tvättar inte själva.
Eftersom jag har maskinerna inne i huset vill jag inte ha spring i min källare :D
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

50,- per maskin är billigt. Dina inackorderingar kan skatta sig lyckliga. Mycket bra service :)
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Ja billigt, ska du stå för tvättmedel? är det vanligt eller specialmedel för täcken? ska du erbjuda impregnering oxå? Det finns medel man häller i tvättmaskinen. De medel jag köpt kostar ca 200kr/flaska och räcker till 4-5 täcken. Men då bibehåller de impregning bättre än "vanliga tvättmedel".

Får det plats flera täcken i varje maskin?
Tänk på att det drar både el och vattenkostnader för varje maskin - små kostnader men kan bli en del om du tvättar många täcken.

Värderar du inte den tid du tar för att organisera, och den tid när du måste lägga in, hänga upp och plocka ner täckena? Tid du kan ägna åt annat :)

så ja det känns billigt, de affärer jag vet som tvättar täcken tar uppemot 100kr/st
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

50 spänn låter väldigt billigt. Vi betalar per sak vi lämnar in, och får det då tvätta och torkat. Vi betalar 50 kr/täcke och 30 kr/schabrak, 20 kr/set med lindor osv.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Ok så bra, då kan jag sätta 50kr/maskin.
Jag ska förtydliga att det är jag som tvättar och står för tvättmedel för 50kr/ maskin, de tvättar inte själva.
Eftersom jag har maskinerna inne i huset vill jag inte ha spring i min källare :D

Jag tycker det är fruktansvärt billigt och dina inakorderingar kan skratta sig lyckliga. Jag hade varit villig att betala MYCKET mer för att någon annan skulle sköta min tvätt. :-)
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

50 kr är jättebilligt tycker jag. För billigt om det inte är så att du vill erbjuda tjänsten bara för att vara snäll :)
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Tycker rent spontant att det låter smidigare att ta betalt per grej än per maskin, så slipper man samla på sig tvätt och kan få tex bara något schabrak tvättat nu under sommaren när de blir svettiga fort och man kanske inte använder så mycket annat som behöver tvättas. Även smidigare för dig som kan slänga i en maskin tex schabrak tillhörande olika hyresgäster, kan tänka mig att det blir färre tvättar på så vis.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Vi brukar tvätta åt en del vänner och bekanta och då tar vi 50 kr/maskin. Jättestor maskin, tvättmedel och torkning ingår :)

Det ÄR billigt, just därför att vi tvättar enbart åt de vi känner.
Så hade nog tagit mer om "alla" fick lämna in tvätt.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

*KL*

Där jag står kostar det 10 kr / maskin. Inkl tvättmedel. Är en maskin som tar max 7 kg.
Vi kan även tvätta regntäcken och mindre fodrade täcken.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Lite OT....
Har en bekant som funderar på att tvätt/reparera täcken (ev även impregnera).

Hur mycket skulle ni betala för det, tvätt/reparation alternativt tvätt/reparation/impregnering???
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Lite OT....
Har en bekant som funderar på att tvätt/reparera täcken (ev även impregnera).

Hur mycket skulle ni betala för det, tvätt/reparation alternativt tvätt/reparation/impregnering???

150-200 kronor för tvätt och impregnering kanske?
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Jag såg en annons i går, 100 för tvätt och 285 för impregnering.
 
Sv: Pris för tvätt av hästgrejor.

Mycket bra pris!

Jag skulle kunna tänka mig att betala 100kr för att få ett täcke tvättat. 200kr för en maskin om det rymde flera täcken.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag läste en tråd i ett forum på Facebook där frågan helt enkelt var som ovan. Jag blev nyfiken på hur det ser ut hos Bukefalos...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 760
Senast: Liten
·
Hästvård Nu har jag äntligen varit på föreläsningen av O.L så jag tänkte rapportera lite, det var ju tidigare funderingar kring dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 869
Senast: Tavro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp