Prioritera?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Chappe_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 860
C

Chappe_

tråden kanske ska ligga på utrustning, vet ej säkert, flytta gjärna om det är fel.
JAg har sparat lite pengar och tänkt att köpa, Back on Track till min pålla. problemet är att jag skulle behöva till både ben och rygg, men så mkt pengar finns det inte.. då är frågan vad jag ska köpa först? benskydden eller ryggvärmaren? hur skulle ni gjort.

Benskydd vill jag ha för att hon lätt får gallor och blir då lite grinig. Med BoT som jag fick låna av en kompis löste det sig, inga gallor och glad häst.

ryggvämare vill jag ha för att hon får jättelätt ont i ryggen när det är kallt ute och så..

vad ska jag köpa först? :confused:

Sv: Prioritera?

Det var knepigt. Men räcker det med ett varmare täcke när det är kallt för att hon inte ska ha ont? I så fall kan ju det funka så länge och sen kan du spara ihop till BOT för ryggen.

Behöver du paddar för alla 4 benen eller bara fram eller bak?

jo, varmare täcke funkar, men då blir hon sjöblöt av svett på bogen tex, har nu haft en yllefilt lagdöver ryggen, det har funkat hyffsat.

behöver bara till bakbenen.

Sy fast en filt eller nått över ryggen i ett tunnare täcke, kanske? Så blir det inte jättevarmt.

Köp till benen, de går att lägga på ryggen oxå!

Mycket bra svar av föregående talare, har du ett gammalt täcke så sy dit en "extra ryggvärmare". Annars, funkar det med vanliga benlindor nattetid? Kommer du kunna köpa den andra produkten inom kort?

Kolla på www.alltomridsport.nu De brukar ha "paketpris" på BoT. Jag köpte t ex 4 benpaddar (+två par yllelindor, inte BoT dock) för 1200:- Hade jag köpt varje benpadd för sig så gör dom väl på en 300:- st tror jag. Vet ju inte hur mkt du har att röra dig med men har du tur så har dom "rätt paket" för just dig.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 257
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 493
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka