Prior Notice från FDA för dummies

MonteRose

Trådstartare
Finns här någon vänlig själ som kan förklara hur man bär sig åt för att skaffa Prior Notice på FDA:s hemsida?

Jag har varit inne då och snurrat runt massor och hittar inte alls.

Behöver det om jag ska skicka hö för analys.

Sv: Prior Notice från FDA för dummies

Å usch. Jag tycker den där sidan är så jäkla snurrig. Håller på med samma sak själv.. :wtf:

Jag frågade helt enkelt företaget jag skulle skicka analysen till. Då fick jag alla papper som behövdes direkt i mailen. Supersmidigt! De var väldigt tillmötesgående och trevliga :)

Har aldrig hört talas om detta men gick till FDA:s hemsida och sökte på "Prior Notice" och hittade detta, är inte det vad du behöver?

http://www.fda.gov/Food/GuidanceRegulation/ImportsExports/Importing/ucm2006837.htm

*undrar om jag har skrivit något helkorkat nu*:nailbiting:

Den där var ju jättebra! Det är ju lite krångligt att hanka sig igenom systemet men det hjälpte en del med länken du gav. Så man vet att man gjort allt som man ska. :)

Ja det blev väldigt lätt med den länken. Men alltså den är ju lite krånglig den där sidan. Och man är ju rädd att göra fel...

Jag frågade helt enkelt företaget jag skulle skicka analysen till. Då fick jag alla papper som behövdes direkt i mailen. Supersmidigt! De var väldigt tillmötesgående och trevliga :)

Du kör enligt det gamla systemet. År 2004 trädde nya lagar i kraft i USA beträffande import av växter. Numera krävs att man registrerar sig hos FDA och deklarerar varje försändelse genom ett s.k. Prior Notice system:

http://www.dairyone.com/Forage/International/General/general_FDAinfo.htm

Har man tur så kan försändelsen slippa igenom tullen utan ett PN-nummer angivet på försändelsen men provet kan också fastna i tullen. Jag har själv blivit utsatt för detta. Equi-analytical fick bara ett tomt kuvert och jag fick skicka ett nytt prov. Lite onödigt att chansa.

Någon som råkat skicka till USA utan att klistra på 1:a klass klistermärket? Missade det och är rädd att det kommer ta evigheter innan brevet kommer fram.. Typiskt att man alltid ska missa nåt!:yuck: Vill ha min analys NU!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 704
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama