Prins Gede

B

Buffe

Jag är lite sugen på att seminera ett av mina ston med Prince Gede ,då jag tycker han är fin och ser ut att kunna utvecklas till en riktigt bra häst. Dock har jag inte lyckats se om han har några unghäst meriter.
Vad tror ni? Tror ni att det är en hingst som skulle passa i svensk avel?

Sv: Prins Gede

Dom franska hästar somlyckats bäst isvensk avel är dom HEL franska. Tibur, Echo, Ultra Ducal, Reve Dúdon. mm, Så Price Gede passar ju in där i alla fall.

Tycker du att Ultra Ducal och Reve d'Udon har lyckats bättre än Coktail Jet och Juliano Star?

Reve d'Udon har 4 svenskfödda avkommor, jag gissar att du grundar att han lyckats i svensk avel på Revenue? (som jag för övrigt gillar starkt och trots mothugg här på buke tror på som avelshingst;))

Ultra Ducal har visserligen 13 svenskfödda avkommor där flera varit mycket bra, men där finns ju ett starkt möderne också. Svårt att säga att han lycakts på så få avkommor tycker jag.

Men åter till Price Gede, att han är linjeavlad på Kerjacques är det mest intressanta. Det bör ge tuffa hästar som tål att göra jobb och går till mål.

Nu är hon bokad, avfärd till Normandie troligtvis nästa vecka. Känns väldigt spännande men också nervöst att skicka iväg henne så långt. Det verkar som att betäckningssesången börgar mycket tidigare där. Håll tummarna för att hon blir dräktig!

Reve d'Udon har 4 svenskfödda avkommor, jag gissar att du grundar att han lyckats i svensk avel på Revenue? (som jag för övrigt gillar starkt och trots mothugg här på buke tror på som avelshingst;))

Jag med jag med *räcker upp handen och viftar*

Jag gillade skarpt den hästen och hoppas han får komma tillbaka till Sverige igen snart:love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka