Primolut 5 mg ?

V

valentino-95

Jag va till kvinnokliniken för att min mens inte ville komma och jag hadde sånna menssmärtor.
Så jag fick primolut bara för att jag hadde tydligen på höger sida en jätte tjock slemmvägg och jag skulle äta det i 10 dagar a 2 tabletter per dag.
Sen sa läkaren att jag skulle få tillbaka mensen när jag ätit dom i ca 2-3 dagar nu har jag ätit dom i 5½ dag och mensen har fortfarande inte kommit och det visar inget tillstymmelse till att komma.
Men sen va det en bekant som sa att läkaren måste ha sagt fel till mig ?????
Hon sa att mensen kommer 2-3 dagar EFTER att man har slutat med dom.
Hmmmm så hjälp hur har det varit för er ???

Jag va inte gravid med sticka, så läkaren tog blodprov men ej fått svar på det, men jag är troligen inte till 99% gravid för då borde det ju ha synts vid ul eller hur ?

Tacksam för lite svar här ;)

Massa kramar.

Sv: Primolut 5 mg ?

Kan tyvärr inte svara på din fråga men har en liten fråga i ämnet...

Jag har haft "mensvärk" till och från sen My föddes. Först var det ju avslaget men efter det har det liksom kommit och gått hela tiden. På efterkontrollen var det inget konstigt, och jag har inte ont när man trycker på magen (eller inifrån som BM gjorde). Några perioder har jag inte kännt av det alls, men nu gör det rätt ont igen. Inte jätteont, men ungefär som en lite svagare mensvärk i magen.

Jag kan inte se några andra tecken på infektion, men jag förstår ju att det kanske inte är normalt att ha ont såhär, eller? Varför sökte du?

Jag har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen och lillan är nu 6 månader och helammas i princip fortfarande.

//Julia

Hejsan !

Jag sökte bara för att jag hadde j*kligt ont som värsta mensvärken.
Sen kände jag mig svullen och i och med att det gjorde så ont o svullnads kännslan så sökte jag hjälp.
Och så hadde jag fått tillbaka min mens 2 ggr efter varandra och så vips kom det ingen mens.
Tyckte då att jag ville kolla upp detta.

Min son är 5 månader och jag ammar inget alls = har inte gjort det på hela tiden pga att jag hade ingen mjölk.
Amma inte min dotter heller när hon föddes (hon är 7½ år nu) , för jag hade ingen mjölk då heller.

Lycka till.

Du får blödning några dagar efter att du slutat äta primolut.

Jag fick dom för att jag hade så långdragna blödningar. Då ville doktorn se om vi kunde korta upp dem. Det funkade sisådär. Har upptäckt att jag kortar mensen precis lika bra om inte bättre med Cyklonova dvs Cyklo F (tranexamsyra). Smidigare på så vis att jag bara äter dem de första dagarna i mensen, då jag blöder massor. Sen lugnar allt ner sig och jag är klar på en vecka jämfört med 2-3 veckor om jag inte äter.

Jag har ett myom som troligen är om inte hela orsaken så en stor del av mitt bekymmer. men i dagsläget vill de inte göra något åt det hela. bara ul en gång om året för att kolla så den inte växer för mycket :grin:

Gira

Men varför kan de inte ta bort det? När de misstänkte ett sånt på mig var det självklart att de skulle plocka det om de hittade ett. Han sa att 'sånt ska du inte behöva gå runt med' typ. Nu försvann mitt med primolutet men ändå.

Och blödningen kom EFTER, för att svara på ursprungsfrågan.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 400
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 434
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama