Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste fråga er bukare ang primero total. Dom stod i falsterbo och visade sitt foder. Jag måste säga begriper ingenting, vad är det man betalar det höga priset för? ogräs?
Röd solhatt? Står det inte med på listan över vad man inte bör ge tävlande häst?
Bra saker: Det är spannmålsfritt och utan tillsatt socker. Det är gjort på råvaror istället för biprodukter. Det är utan vitlök (vilket många "alternativa" foder brukar ha). Sunt om man tänker på vad en häst är byggd för att äta egentligen. Deras matsmältningssystem är ju egentligen inte byggt för att hantera annat än grovfoder.
Dåliga saker: Det är dyrt krubbskrammel och man kan komponera samma från råvaror billigare på egen hand. Och det kan ju såklart diskuteras ang VermX, om just de örterna är något man vill ge sin häst eller inte.
Innehåll (hittar ingen analys dock? dålig hemsida): Hackelse och gräspellets, linfröpellets, solrosfrö, ärtor, Yea-Sacc (jästkultur), Verm-X (örtblandning: pepparmynta, timjan, kanel, echinacea, renfana, kvassia, ålandsrot, fänkål, snärjmåra, nässla och rödalm).
Men skulle jag tvingas välja mellan traditionella kraftfoder och detta tar jag det här. Och mellan St. Hippolyt och det här, tar jag det här. Tack och lov är det ingen som tvingar mig och jag kan bespara min plånbok dyrt gräs, linfrö och tveksamma örter ^^. Jag är för övrigt av tron att "ogräs" är av godo, för artvariationens skull... Hästar är inte gjorda för att äta så få växtarter som dom ofta gör idag. Men kanel, röd solhatt och renfana till häst? Det är ganska starka grejer och var är forskningen på hur de påverkar just hästar?
Angående priset så kostar ren Verm-X 1000kr/liter. Så att den är med i det här fodret drar nog upp priset en hel del.
Slutsats: Om man jämför med vanliga spannmålsbaserade foder, så tycker jag att Primero är ett steg i rätt riktning. Men det finns mycket billigare (och vettigare) alternativ.
måste bara fråga varför inte hippolyt?