Primero Equine Total

Bara första raden får mig att ställa fler frågor än meningen besvarar...
---
TOTAL är ett optimerat ”grovfoder”, ett spannmålsfritt, fett och fiberrikt fullfoder med låg socker- och stärkelsehalt.

Om din häst inte klarar sig enbart på grovfoder är TOTAL ett unikt komplement, ett friskvårdande, enkelt, tryggt, ekonomiskt foder som utgår från hästens egen förmåga att ta upp näring. Ett foder för alla hästar, alla discipliner, alla åldrar….
----

Grovfoder? Fullfoder? Innehåller ärtor och solrosfrö, jäst och örter. Vad jag kan utläsa.
 
Jag tycker att det är jättebra!
Är ingen foderexpert direkt men det är tydligt att det fungerar utmärkt för min häst!

Min häst föll ur en del i början på vintern. Tappade överlinjen och muskler.
Jag började med att ge ett halvt kilo primero, efter en månad var han nästan lite för rund. ;)
Så nu får han 1/4 kilo och är perfekt i hull och kroppsform.
Han är även bättre i magen, ingen lös avföring längre.

Många säger att det bara är dyrt och att man kommer billigare undan genom att blanda själv. Men med den lilla mängden jag ger så blir månadskostnaden låg.

Så jag är helnöjd och byter inte till något annat.
 
De som säljer detta foder verkar rätt okunniga. De menar att man kan bortse helt från vad grovfodret har för värden, att Primero innehåller så fantastiska råvaror att det inte spelar någon roll att ditt hö har katastrof värden i tex protein... Fodret innehåller 65 g smb råprotein/kg, ärtor är väl inte den bästa proteinkällan? För mig skapar sådana påståenden ett stort ANTI i största allmänhet.
 
De som säljer detta foder verkar rätt okunniga. De menar att man kan bortse helt från vad grovfodret har för värden, att Primero innehåller så fantastiska råvaror att det inte spelar någon roll att ditt hö har katastrof värden i tex protein... Fodret innehåller 65 g smb råprotein/kg, ärtor är väl inte den bästa proteinkällan? För mig skapar sådana påståenden ett stort ANTI i största allmänhet.

Fodret fyller säkert sin funktion i de länder där man inte har samma utfodringskulturkultur och möjligheter att ge så pass stora mängder grovfoder av bra kvalitet som vi har här.

Men här i Sverige är det mest dyrt och onödigt, vi har andra bra råvaror att bygga en bra foderstat på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: mars
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 108
Juridik & Ekonomi Sverige håller ju på att införa att organdonation kan ske även utan att personen är hjärndöd. Det här oroar mig och jag kommer nog att...
Svar
12
· Visningar
1 898
Senast: Raderad medlem 68338
·
Utrustning Som rubriken lyder vad tycker dom om skarpa bett bra/dåligt kom med din åsikt! Ha bra ton i tråden
2
Svar
20
· Visningar
2 194
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp