Primero Equine Total

Bara första raden får mig att ställa fler frågor än meningen besvarar...
---
TOTAL är ett optimerat ”grovfoder”, ett spannmålsfritt, fett och fiberrikt fullfoder med låg socker- och stärkelsehalt.

Om din häst inte klarar sig enbart på grovfoder är TOTAL ett unikt komplement, ett friskvårdande, enkelt, tryggt, ekonomiskt foder som utgår från hästens egen förmåga att ta upp näring. Ett foder för alla hästar, alla discipliner, alla åldrar….
----

Grovfoder? Fullfoder? Innehåller ärtor och solrosfrö, jäst och örter. Vad jag kan utläsa.

Jag tycker att det är jättebra!
Är ingen foderexpert direkt men det är tydligt att det fungerar utmärkt för min häst!

Min häst föll ur en del i början på vintern. Tappade överlinjen och muskler.
Jag började med att ge ett halvt kilo primero, efter en månad var han nästan lite för rund. ;)
Så nu får han 1/4 kilo och är perfekt i hull och kroppsform.
Han är även bättre i magen, ingen lös avföring längre.

Många säger att det bara är dyrt och att man kommer billigare undan genom att blanda själv. Men med den lilla mängden jag ger så blir månadskostnaden låg.

Så jag är helnöjd och byter inte till något annat.

De som säljer detta foder verkar rätt okunniga. De menar att man kan bortse helt från vad grovfodret har för värden, att Primero innehåller så fantastiska råvaror att det inte spelar någon roll att ditt hö har katastrof värden i tex protein... Fodret innehåller 65 g smb råprotein/kg, ärtor är väl inte den bästa proteinkällan? För mig skapar sådana påståenden ett stort ANTI i största allmänhet.

De som säljer detta foder verkar rätt okunniga. De menar att man kan bortse helt från vad grovfodret har för värden, att Primero innehåller så fantastiska råvaror att det inte spelar någon roll att ditt hö har katastrof värden i tex protein... Fodret innehåller 65 g smb råprotein/kg, ärtor är väl inte den bästa proteinkällan? För mig skapar sådana påståenden ett stort ANTI i största allmänhet.

Fodret fyller säkert sin funktion i de länder där man inte har samma utfodringskulturkultur och möjligheter att ge så pass stora mängder grovfoder av bra kvalitet som vi har här.

Men här i Sverige är det mest dyrt och onödigt, vi har andra bra råvaror att bygga en bra foderstat på.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 144
Senast: linnsan
·
Utrustning Som rubriken lyder. Har en hingst som ska visas i mars och vill inte att han ska sätta vinterpäls. Vill inte att han ska svettas men...
2
Svar
33
· Visningar
3 558
Senast: sweep
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, är råghalm farligt för hästar? Har fått möjlighet att köpa råghalm för att dryga ut höet, eftersom vi nog kommer...
Svar
17
· Visningar
4 579
Senast: MiaMia
·
Foder & Strö Vi har en tränare som talar sig så varm för Primero Total, och också är återförsäljare. Såg nu en annons om att en återförsäljare skulle...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: allahemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama