Jag blev sövd
Problemet är bara att jag inte vågar bli sövd heller, eller rättare sagt, vågar inte få en PVK. Väldigt sprut/nålrädd tyvärr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev sövd
(Jag har dessutom hört att det är väldigt individuellt - vissa märker det knappt ens. Lucky bastards.)
Vad använder ni för preventivmedel? Har ätit p-piller (Neovletta eller Prionelle som de heter nu) i 7 år men har haft kass sexlust och torra slemhinnor under hela den tiden så nu har jag tänkt byta. Misstänker att problemen knappast kommer bli bättre med en ny sort, men det är ju värt ett försök.
Läser man om biverkningar för alla sorters p-piller kan man ju börja gräva sin grav på momangen.
Vad är egentligen det bästa alternativet? Spiral? Kondom är inte ett alternativ..
Jag är en sån, var övertygad om att jag typ skulle svimma och spy för jag är väldigt smärtkänslig, men det gick oväntat bra att sätta in den. Såg ut såhär när gynekologen sa att det var klart
Synd bara att min livmoder inte ville behålla den.
Jag har hormonspiral (Mirena). Har haft den sedan oktober nu, och saker har börjat stabilisera sig. Hade en del småblödningar precis i början, men de har försvunnit nu. Mensen har minskat också. Skönt att slippa tänka på skydd på fem år (och billigt för mig under 25 i VG-regionen också ).
samma, sedan december och har både blött och krampat ganska kraftigt mer eller mindre sedan dess. och det var vidrigt smärtsamt att sätta in den, så hittills inte bara guld och gröna skogar.
tydligen är dock allt som det ska enligt gynekologen, så jag hyser fortfarande hopp om att min (normalt sett extremt glesa) menstruationscykel ska avstanna helt snart, för som alla andra säger: fem år, FEM år! med extremt effektivt skydd!
För övrigt hoppas jag ju att samtliga inser nödvändigheten av att skydda sig mot könssjukdomar + att testa sig med jämna mellanrum (vid byte av sexpartner, om inte annat).
Mvh
moralkärringen
Hmm, min BM tyckte inte alls det var normalt att den krampade? Ska bli intressant o se vad gyn säger.
Ska passa på att fråga gyn om värktabletter också. Vet ni om det finns mer riktade tabletter? Gillar inte att äta febernedsättande och antiinflammatoriskt när jag bara vill ha avslappnande/kramplösande, jag har ju inte ens ont egentligen. Och gör saken ont vill jag ha ont, då ska man vila! Äter bara värktabletter mot smärta om jag inte kan sova pga smärtan och inget annat hjälper.