Prestige ¨

Qluring

Trådstartare
Hej, är på jakt efter en ny hoppsadel och har nu hittat en Prestige Golden Star jag är intresserad av. Den är 16¨och jag är rätt liten så det borde vara ok men hur är de i storlekarna? När jag jagade dressyrsadel så märkte jag ganska tydligt att det kunde skilja en hel del från märke till märke, en del 16¨var kanon, andra kändes lite för trånga. Sen funderar jag oxå på om ¨storleken är beroende av hästens anatomi. Har ett stort halvblod med ganska lång rygg och fick tipset att ta en 17¨istället då jag köpte dressyrsadel???

Sv: Prestige ¨

Jaghar en golden star! En 17 tums tror jag det är iaf...men den är perfekt, jag är inte heller så stor..
Det är en 34 omgjord till en 35 eller om det är tvärtom , svårt att urläsa.. Har en stor häst på 178 cm som är väligt lång i kroppen men den passar perfekt!!

Det skiljer väl inte så väldans mycket på 16¨och 17¨?? På så vis att hästen märker av det menar jag??? Vill ju att den ska vara perfekt både för mig och pållan. Hur är det med bomvidderna då??? Blir lite förvirrad, provade en County:love: och en Zaldi igår med vidd 31 skulle vara vid enl personalen, är prestiges bomvidder annorlunda, den jag ska kolla på är 36 och strl 34 har jag för mig är normal mot vid för Prestige? Kompisen har en speci beställd 38 till sin och den ligger bra men är något för vid så då borde 36 kunna vara ok. Kommer traila dit hästen och prova + provrida men det kan vara bra att veta om den kanske skulle kunna passa i förväg så slipper jag åka i onödan.

åk dit o prova, du åker inte i onödan.
för övrigt är 33 normal på prestige, 34 normal mot vid osv..

Det visade sig att en i grannstallet skulle sälja sin så det blidde köp igår. Får provrida den mer idag och se vad jag tycker, kändes trevlig det lilla jag hann prova igår iaf. Det var en 37/17¨ och kändes ok i sitsen så det hade nog blitt lite litet med 16¨

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 239
Utrustning Vår häst har en Prestige X-Helen i vidd 33, den ligger jättebra både med och utan padd/paddschabrak. Har provat en prestige i vidd 32...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: Mirabilis
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 240
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar