Prestige - vad ger han för avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 135
T

Tilly

Är lite nyfiken på vad Prestige ger för avkommor, någon kombination som man bör akta sig för? Visa gärna bilder också. :)

Sv: Prestige - vad ger han för avkommor?

Menar du VDL Prestige?

Dom jag har sett efter honom har det varit mkt bakben på. Har en 3-åring i stallet med anglo på mödernet, mkt snygg, men väligt inkorrekt i sina framben (otroligt fransysk), men jag har ingen aning om hur mamman såg ut i benen. Rör sig med mkt "haser & knän", men inte så mkt takt i gången, lite fullblodslik bak i sina rörelser. Mkt vänlig och snäll, blir minst 170 cm.

Playtime är e Prestige ue Saluut.

mvh/barb

har sett 2 avkommor som ja kommer på såhär på rak arm.
en av dom har jag ridit o henne gillade jag verkligen. lätt i typen ,långa ben o väldigt positiv i ridningen. lite skuttig o känslig men den var baar 4 år så brydde mej inte så mkt om de.

dock skruvade hon ena bakbenet väldigt mkt . vet inte om de kom från sto eller prestige.
Sen har ja sett en valack som blir 3 i år o den har oxå trevlig typ. inte sett han röra sej ordentligt utan bara lufsa runt i hagen men enligt kompis ska den röra sej trevligt med mkt luft framtill.

Här är senaste nytt om Prestige VDL själv.

http://www.edwardgal.nl/?p=11&id=123&l=EN

Har sett ett antal avkommor (har tyvärr ingen själv) och de har varit väldigt olika. Playtime har ju väldigt härlig mekanik. Den gemensamma nämnaren har väl varit ett bra temperament och galopp. Stoet gör ju som vanligt mycket men ännu mer här tycker jag.

/Cats

Senast ändrad:

Det gör min lillgrabb också, dock inte så mycket.
Skruvar benet alltså.
Han har Prestige som farfar. :D

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 407
Senast: Bee
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka