Prestige stigläder

Solvira

Trådstartare
Är det nån som kan visa en bild på dem? Gärna en närbild på hur de ser ut på, och hur det blir vid spännet. Blir det nån "flärp" alls?

Sv: Prestige stigläder

huh?
menar du dom enkla med t-spänne??
isf nej, det blir inget över.. det blir dubbelt längst ner.

men du kan nog glömma dom för dom finns bara i 70 cm längd. jag är kortare än dig och jag har 80 på mina enkla stigläder.

Va, skojar du? Men jag behöver verkligen såna... Finns det nån annan sort, av nåt annat märke?

Hittade några fler nu. Såg också att en butik här i närheten har 4 olika sorter av den här typen av stigläder... Ska nog åka dit och kolla och höra lite mer med dem. :)

Jag förstod inte riktigt vad det är för modell... Vad är det för vits med att ha en sådan modell? *nyfiken* :)

om du söker på prestige ideal dressage så ser du...

jag har såna (fast märkeslösa, gjorda av sadelmakare) på childeric'en, nästan ett måste om sadeln har enkelkåpa... det är skönt att rida med, blir inte lika tjockt så man kommer bättre intill med benen. :)

tror båda hööks och börjes har billiga såna, och bates och wintec har också sk webbers.

Hur lång är du? Jag har sådana prestige, visserligen har jag inte kollat vilken längd det är på dom men jag är iaf 165 cm.

jag är 177 varav det mesta är ben och solvira är väl över 180 om jag inte minns fel. så om du är 165 kan jag tänka mig att dom passar bra. ;)

jag är 177 varav det mesta är ben och solvira är väl över 180 om jag inte minns fel. så om du är 165 kan jag tänka mig att dom passar bra. ;)

Fast jag är 1.80 och har jätte långa ben, men inga problem med att lädren ska vara för korta. Har massor av hål att ta av...

Jag är 1,82 och har ganska långa ben. Kanske ska ta och höra med butiken vad de tror... Jag hoppas verkligen, för det funkar inte med vanliga stigläder på min nya sadel.

då kan du inte ha så långa ben ändå, jag har mina på en längd av exakt 70 cm - och det skulle inte gå med prestige lädren eftersom hela lädret är 70... eller så rider du med kortare läder.

om du söker på prestige ideal dressage så ser du...

jag har såna (fast märkeslösa, gjorda av sadelmakare) på childeric'en, nästan ett måste om sadeln har enkelkåpa... det är skönt att rida med, blir inte lika tjockt så man kommer bättre intill med benen. :)

tror båda hööks och börjes har billiga såna, och bates och wintec har också sk webbers.
Hela grejen är alltså att de är gjorda för att ha under kåpan? :)

Det vore ju smart, slipper man fula stiglädermärkena.. Måste kolla om man kan ha såna på min sadel.

nää, inte under kåpan! där skulle jag iofs aldrig ha dom ändå (säkerhetsrisk samt låst skänkel). de märks skillnad när man har dom som man ska också. särskilt om man har sadel med enkelkåpa. samt att man slipper ha spännet under låret. :)

Det går jättebra att ha dem under kåpan om sadeln är gjord för det, jag hade det på en dressyrsadel och det är ingen skillnad i hur det känns alls, sadeln var väldigt snygg när jag skulle sälja den det uppskattades. Tror inte det skulle var mindre säkert heller, det kan dras loss lika väl som om det sitter över kåpan.

Ang spännena så vill jag ha så smalt det går och har dem nere vid stigbyglarna istället, då slipper man ha dem under låren.:idea:

då borde du köpa enkla. ;)

hur då "gjord för det"? det är ju större risk att dom inte löser ut som dom ska om man har låst fast stiglädret under kåpan. skulle aldrig våga rida så, min kompis bröt ankeln på flera ställen efter att ha blivit släpad efter hästen (som hon bara skulle skritta i ridhuset...) :crazy:

Man kan inte ha dem under på alla sadlar, kåpan har inte hål för det.

Jo det kan nog glida ur ändå, fast kanske kan vara lite olika, men de flesta gör ju inte det i alla fall, det är rätt trögt att dra ur ett stigläder och hellre då säkra stigbyglar....i så fall. jag har aldrig bygeln där man fäster i uppfällt läge men det är ändå rätt trögt att dra ur..

alla mina sadlar har haft hål.

men jag tycker ändå det verkar farligt. dock blir det väl lite säkrare om du inte stänger låset.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka