Prestige Modena

Sv: Prestige Modena

Modenan är en av deras rakaste modeller, men vet inte hur mycket mer svängd Hipposen är. Versaille är också åt de svängda hållet.
När jag frågat om sadlar till raka hästar har jag fått svaret Doge, Top Dressage o Modena (även D1 verkar passa raka ryggar) i dressyr och Sidney o Arezzo (ev Paris) bland hoppsadlarna.

Jag har en versailles o den ligger kanon på båda hästarna.
Men de gjorde även modenan..märkligt de här med sadlar.

Hur pass svängd/rak är leonardo d jämfört med modenan då?

hur tycker ni leonardo D är att rida i...

typ samma. rundbossor men raka sådana. du ser ju på bild hur svängd den är..

jag har haft en och tycker inte den var särskilt svängd. jättefin sadel ffa sjukt snygg. :d ger mkt bogfrihet.

Jag har en leonardo d (OT köpte den av centaur:)) den är superskön. Jag hamnar automatiskt rätt i den o min känsliga rumpa gillar det mjuka sätet!!:D Ligger bra på min pålle som har rejält med manke o stoora bogblad. Sen gör det ju inget att den är riktigt snygg oxå:d

Har använt min Prestige Modena varje dag i 1 mån. tid. Att min häst gillar den märks när jag sadlar, han visar inte längre den stora aggressionen. Han rör sig också bra. Själv tycker jag den är väldigt skön. Så det är som alltid, det beror på vem du frågar!

Nu har jag bestämt mej för o köpa en beg leonardo D...
Hoppas nu att de passar, lite orolig men får väl kränga den vidaare om de inte skulle passa.

Har för övrigt diskuterat de här med frakten, kommer skickas på posten, jag får ett kollinr skickat på sms o sen betalar jag över pengarna.
Hoppas man inte blir lurad..

Jeg har en Prestige Modena. Liker salen godt ut fra mitt behov. Har en unghest som er ganske ustabil, og da er det fint å ha endel støtte i salen. Salen er dessuten ikke av de aller dyreste, og har fordel med at de lett kan justeres i bommen etter behov.

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Lyan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka