Prestige Modena fast hopp?

Bufera

Trådstartare
Hej

Har just nu en Prestige Modena som passar hästen jätte bra och jag älskar den, men ska införskaffa en vettig hoppsadel också.
Vilken av Prestige modellerna är som Modena fast hopp?
Alt andra märken som har stora stöd för mig, bekväm och läder sadel (har 34/35 i prestigen).
Stort plus för en snygg brun :up: Finns i 18" att få tag i, pris klass runt 6-7000kr begagnat:)

Jag hade en Prestige Versailles och letade dressyrsadel. Tittade på Modena och googlade och fick då fram att dessa två ska vara väldigt lika i bommen, vilket jag tyckte verkade stämma. Nu blev det ingen Modena ändå för min del. Prestige Versailles finns ju i brunt, 6-7000kr är nog inte omöjligt att hitta, jag sålde min i toppskick, 3 år gammal, för 9500kr.

Tror Prestige Paris också är liknande, har en sån, provade en modena dressyrsadel och den låg rätt bra, men hade behövt annan bomvidd. Vågade dock inte köpa för att värma om, ifall det inte blivit bra...

Liknande trådar

Utrustning Vår häst har en Prestige X-Helen i vidd 33, den ligger jättebra både med och utan padd/paddschabrak. Har provat en prestige i vidd 32...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: Mirabilis
·
Utrustning Eftersom jag blev av med min hoppsadel i samband med en stöld för ca två veckor sedan så är det dags att börja fundera på vad jag skulle...
Svar
11
· Visningar
1 109
M
Hoppning Nu när vi säljer mopeden får jag äntligen råd att köpa en lite dyrare och bättre sadel till älsklingen. Jag behöver tips, hjälp och...
Svar
13
· Visningar
1 502
Senast: WiMa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka