Prestige Elastic

HotrodKitten

Trådstartare
Är det någon här inne som vet något om denna modell på Prestige? Dressyrsadel. Vad passar den för ryggar, finns det plats för manke? Hästen har idag en Prestige Roma Jump som ligger bra och är utprovad. Letar nu billigare dressyrsadel.
Är en 33:a från 2007 samma som en 33:a idag?

Någon som vet någonting? Google vill inte hjälpa mig! :(

Sv: Prestige Elastic

Är du säker på att den är från 2007? Tror modellen är betydligt äldre...

Edit nu såg jag annonsen (tror jag), den där gamla sadeln är från 97 snarare än 2007! Snacka om att ljuga. Det är en jättegammal modell, troligtvis från tiden de hette Appaloosa tom och en föregångare till Hippos. Det kan man se på knästöden och färgen, det är eoner sen Prestige fanns i mörkbrunt.

Även om den var billig så kan du få en nyare sadel för det priset. Tror nog att den kanske blir för svängd också.

Senast ändrad:

Hittade en Venus för endast 4500 och en för 6500, hade hellre satsat på någon av dem. :)

Tror de skulle passa din häst bättre och Venus är en MYCKET bättre sadel.

Roma dressyr är väl snarlik hoppsadeln, vad jag fattade av min sadelutprovare. Plats för mycket manke, passar häst med ganska rak rygg. En stallkompis har en sådan och hon är väldigt nöjd med den.

Du som verkar ha bra koll, vad tror du om en Tekna? Då kan jag ju ändå få en ny sadel till samma pris..

Jag frågade just om Teknan på islandsforumet och fick svaret att den är väldigt plastig.
Hur den är i formen vet jag dock inte.
Teknan är ju en syntetsadel.

Ja jag har hört från någon.. vem det nu var, som tyckte det var hal och oskön att rida i. Men som du säger, det är ju en syntet och då kan man ju inte förvänta sig samma känsla som läder. Det är ju en billig syntetsadel!

Du som verkar ha bra koll, vad tror du om en Tekna? Då kan jag ju ändå få en ny sadel till samma pris..

Skillnaden på Prestige Venus och Tekna är grym!
Går inte att jämföra på samma år!
Har själv en Prestige Venus och den ger en grym känsla att rida i!
Rekommenderas varmt!!!!

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 292
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 212
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 104
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama