Prestige D1K och Prestige D1K zero vad skiljer dom åt

lillamaja

Trådstartare
Jag letar med ljus och lykta ny sadel till min häst och har blivit rekommenderad en Prestige D1K. Jag undrar vad skillnaden är mellan den och den som heter D1K zero? Är det någon här som vet det?

Jag har en D1K och är supernöjd. Jag skulle säga att priset var skillnaden. Finns begagnade, kolla där först, för nya kostar de ju hutlöst.

Den som heter zero har tunnare, mjukare läder vid låren och även bommen är lite utskuren där, så man kommer mer intill med låren. Jag tycker det känns ganska stor skillnad, den gamla modellen (utan zero) blir alldeles för bred för mina höfter.
Bäst är ju den nyaste modellen, som heter X-D1, där är sätet helt omgjort för att passa kvinnliga bäcken; smal midja, stöd för svansbenet och utskuret för sittbenen. Den är helt underbar!

Ett tips om man vill spara lite pengar; köp en X-D1 Iceland. Den har ett lite öppnare säte och bakvalvet ser lite annorlunda ut, i övrigt är den precis lika som X-D1. Samma teknologi och samma kvalite, prisskillnaden beror på att Prestige inte tror att islandsmänniskor kan tänka sig att lägga så mycket pengar på sadel, så de ger 20% rabatt på just den modellen. Det är massvis med dressyrmänniskor som köper islandsmodellen pga detta.

Ett tips om man vill spara lite pengar; köp en X-D1 Iceland. Den har ett lite öppnare säte och bakvalvet ser lite annorlunda ut, i övrigt är den precis lika som X-D1. Samma teknologi och samma kvalite, prisskillnaden beror på att Prestige inte tror att islandsmänniskor kan tänka sig att lägga så mycket pengar på sadel, så de ger 20% rabatt på just den modellen. Det är massvis med dressyrmänniskor som köper islandsmodellen pga detta.

vart köper man dom till 20%?

Den som heter zero har tunnare, mjukare läder vid låren och även bommen är lite utskuren där, så man kommer mer intill med låren. Jag tycker det känns ganska stor skillnad, den gamla modellen (utan zero) blir alldeles för bred för mina höfter.
Bäst är ju den nyaste modellen, som heter X-D1, där är sätet helt omgjort för att passa kvinnliga bäcken; smal midja, stöd för svansbenet och utskuret för sittbenen. Den är helt underbar!
Tack för svar!
Efter att ha provat en xd1 är det nu en sådan jag vill ha:love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
968
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025